اشتغال مادران در تربیت فرزندان چه تأثیری دارد؟

امروزه بسیاره از مادران شاغل بوده و درگیر مشغله های کاری، تحصیلی و… هستند، برخی از افراد تصور می کنند که مادران شاغل نمی توانند به خوبی از فرزندان شان مراقبت کنند.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته مادران شاغل هم می توانند کودکان خوب و سالمی را تربیت کرده و تحویل جامعه بدهند، در این مقاله سپید گستر تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان را بررسی خواهیم کرد، در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چه روش های جایگزینی برای مراقبت از کودک در صورت عدم حضور مادر در منزل وجود دارد؟

تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان

بسیاری از افراد معتقدند که با اشتغال مادران فرزندان تنها می مانند و نمیتوانند از خودشان مراقبت کنند، سپردن کودک به پرستار کودک در منزل بهترین راه حل برای مادران شاغل است، اشتغال مادران نه تنها تاثیرات بد و منفی بر روی تربیت کودک نمی گذارد بلکه می تواند فواید مفیدی داشته باشد.

تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان
تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان

اشتغال مادران در تربیت فرزندان چه تأثیری دارد؟

تاثیرات مفید اشتغال مادران در تربیت فرزندان

  • افزایش استقلال کودکان

زمانی که مادران شاغل باشند فرزندان شان چه تنها باشند و چه همراه با پرستار بزرگ شوند مستق بار می آیند، فرزندان مادران شاغل خودشان مسئولیت های کارهای شان بر عهده می گیرند و استقلال فرزندان از مهم ترین مزایای شاغل بودن مادران محسوب می شود.

  • الگوی مثبت کودکان

مادران شاغل به عنوان الگوی مثبت به کودکان شان می آموزند که یک زن هم می تواند حرفه ای داشته باشد و می تواند خارج از خانه کار کند، در نتیجه کودکان می آموزند که کارها و امور منزل تنها وظیفه زنان نبوده و زن می تواند همچون مرد برای امرار معاش خود تلاش کرده و پول به دست آورد.

  • کاهش افسردگی کودکان

با توجه به تحقیقات کودکان مادرانی که شاغل هستند، کمتر در معرض افسردگی قرار می گیرند، کودکان مادرانی سرزنده را ترجیح می دهند و با داشتن مادران پویا و فعال احتمال ابتلا به افسردگی شان کاهش پیدا می کند.

  • کاهش مشکلات رفتاری کودکان

برخی از والدین نگران این موضوع هستند که نکند با اشتغال مادران کودک دچار مشکلات رفتاری شود، با توجه به تحقیقات مشکلات رفتاری کودکانی که مادران شاغل دارند بیشتر از کودکانی که مادر خانه دار دارند نیست، در برخی از موارد رفتار کودکان مادران باردار بهتر از رفتار کودکان مادران خانه دار است.

تاثیرات منفی تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان

  • زمان کمتر برای خانواده

معمولا اغلب مادران شاغل زمان کمتری برای خانواده شان دارند،از این جهت ممکن است که مدت زمان کمتری به خودشان و خانواده شان اختصاص دهند و زمان بیشترشان را صرف شغل و موفقیت در حرفه شان کنند.

تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان
تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان
  • افزایش خستگی و استرس

مادران شاغل خستگی بیشتری را احساس می کنند و در مقابل مسئولیت ها و وظایف شان دچار استرس و اضطراب می شوند.

  • افزایش بیماری های مادران شاغل

با توجه به این موضوع که مادران شاغل استرس بیشتری را تجربه می کنند احتمال افزایش بیماری های شان وجود دارد، احتمال ابتلای مادران شاغل به بیماری های جسمی و روحی وجود دارد.

تاثیرات مثبت و منفی اشتغال مادران را با یکدیگر بررسی کردیم، در صورتی که مادر شاغلی هستید می توانید جهت تقویت تاثیرات مثبت و کاهش تاثیرات منفی نگهداری و مراقبت از فرزندتام را به پرستار کودک بسپارید.

توصیه های مهم به مادران شاغل

یکی از مهم ترین مواردی که باید مادران شاغل به آن توجه کنند، برقراری تعادل بین زندگی کاری و زندگی خانوادگی شان است، ایجاد ین تعادل به کاهش استرس مادر و افزایش شادی های زندگی کمک می کند، با توجه به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم مادران می توانند بین زندگی کاری و خانوادگی شان تعادل برقرار کنند.

1 .مادران شاغل باید از خودشان مراقبت کنند.

مادران باید علاوه بر این که برای خانواده شان زمان می گذارنند برای خودشان نیز زمان گذاشته و از خودشان مراقبت کنند، مادران شاغل باید به خودشان رسیدگی کرده و اهمیت بدهند تا دچار مشکلات روحی نشوند و شادی را تجربه کنند تا احتمال ابتلا به افسردگی شان کاهش پیدا کند.

 2. مادران شاغل باید زمان خاصی را به فرزندان شان اختصاص دهند.

کودکان به توجه والدین به ویژه مادرشان نیاز دارند، رشد عاطفی کودکان به توجه و حمایت مادرشان بستگی دارد، مادران باید زمان خاصی را برای کودک شان اختصاص داده و به کودکشان توجه کنند.

تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان
تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان

3 . مادران شاغل می توانند از پرستار کمک بگیرند.

با توجه به این موضوع که مادران شاغل زمان زیادی را صرف کار کردن می کنند و نمی توانند تمامی کارها را به تنهایی انجام دهند می توانند برای مراقبت و نگهداری از کودکان شان در منزل از پرستار کودک کمک بگیرند،

پرستار کودک فردی متخصص و آموزش دیده است که در زمینه مراقبت و نگهداری از کودکان تجربه کافی داشته و مادران می توانند جهت تربیت صحیح و رشد سالم کودکان شان مراقبت از آن ها را به پرستاران کودک فعال در مجموعه سپید گستر بسپارند.

پرستار کودک سپید گستر

سپید گستر مجموعه خدمات پرستاری مجاز و معتبر در تهران است که دارای مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور است، این مجموعه از طریق همکاری با پرستاران مجرب و متخصص به مراقبت و نگهداری از کودکان می پردازد.

استخدام پرستار کودک از سپید گستر

جهت مشاوره رایگان و استخدام پرستار کودک از مجموعه سپید گستر میتوانید با شماره 02188928334 و سایر شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

امکان استخدام پرستار کودک از مجموعه سپید گستر به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی وجود دارد، مادران می توانند با توجه به شرایط کاری و زندگی شان پرستار مناسب را در ساعات مناسب استخدام کنند.

هزینه استخدام پرستار کودک

هزینه استخدام پرستار کودک به تخصص پرستار، خدماتی که پرستار ارائه می دهد، وظایفی که پرستار دارد، ساعت کاری پرستار و… بستگی دارد، با این حال هزینه مراقبت و نگهداری از کودکان توسط پرستاران مجموعه سپید گستر مطابق با تعرفه های تعیین شده در وزارت بهداشت دریافت شده و کاملا منصفانه می باشد.

سخن آخر

در این مطلب به تاثیر اشتغال مادران در تربیت فرزندان پرداخته شد، تصمیم گیری در رابطه با شاغل بودن مادر تصمیمی شخصی است و هر فردی با توجه به شرایط خانواده و خودش تصمیم می گیرد که کار کند یا نکند، مادران شاغل می توانند برای جلوگیری از مشکلات عاطفی و رشدی کودک شان از پرستار کودک کمک بگیرند، در صورت نیاز پرستار کودک می تواند به مادر در انجام امور منزل، انجام تکالیف کودک، رسیدگب به تغذیه کودک، رسیدگی به بهداشت کودک و… کمک کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید