آموزش مراقبت از بیمار در منزل

برخی از بیماران ترجیح می دهند که دوران نقاهت شان را در منزل سپری کنند، بیماران برای بهبود حال شان به مراقبت و نگهداری ویژه نیاز دارند، در این مقاله  به آموزش مراقبت از بیمار در منزل می پردازیم.

مراقبت از بیمار

توجه داشته باشید اولین و مهم ترین نکته ای که باید در مراقبت و نگهداری از بیمار به آن توجه داشته باشید، ارتباط دوستانه و صمیمی با بیمار است، از طریق ایجاد ارتباط دوستانه با بیمار، عزیزتان آرامش و اعتماد بیشتری را تجربه کرده و این احساس به سرعت بخشیدن بهبود بیماری کمک می کند.

مراقبت از سلامت جسمی بیمار

بسیاری از بیماران برای بهبود مشکلات جسمانی شان به تجهیزات پزشکی مخصوص نیاز دارند، از تجهیزات پزشکی مخصوص که توسط پزشک تجویز می شود استفاده کنید، به دردهای بیمار توجه کنید، داروهای بیمار را به موقع به بیمار بدهید، از غذاهای مقوی و مناسب برای بیمار استفاده کنید.

آموزش مراقبت از بیمار در منزل
آموزش مراقبت از بیمار در منزل

مراقبت از سلامت روانی بیمار

ممکن است افراد در زمان بیماری شان احساس ناتوانی و ضعف داشته باشند از این جهت ترجیح می دهند که اطرافیان از او به خوبی مراقبت و نگهداری کند، بیماران از لحاظ روحی و روانی نیز به مراقبت و نگهداری نیاز دارند، چرا که در این دوره روحیه شان حساس می شود و به توجه بیشتری نیاز دارند.

در صورتی که بیمار فردی سالخورده باشد انتظارات بیشتری از فرزندانش دارد، با علاقه و محبت ویژه ای از فرد سالمند بیمار مراقبت و نگهداری کنید، از گل و گیاه هایی که حساسیت ایجاد نمی کنند برای بهبود روحیه بیمار استفاده کنید، به بیمار خبرهای خوب بدهید و…

استخدام پرستار بیمار

در صورتی که بیمارتان به صورت 24 ساعته به مراقبت و نگهداری نیاز دارد و شما توانایی این کار را ندارید می توانید با توجه به نیاز بیمارتان و شرایط خودتان برای بیمار پرستار ساعتی، روزانه و شبانه روزی استخدام کنید، پرستار بیمار فردی متخصص و آموزش دیده است که می تواند به طور تخصصی از بیمارتان در منزل مراقبت و نگهداری کند.

پرستار بیمار متخصص و حرفه ای را می توانید از مجموعه سپید گستر استخدام کنید.

چرا از بیمار در منزل مراقبت و نگهداری کنیم؟

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، روند درمانی بیمارانی که در منزل تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند از روند بهبود بیماران بستری شده در بیمارستان سرعت بیشتری داشته است، توجه داشته باشید هر بیمار با توجه به نوع بیماری، شدت بیماری و طول دوره درمان به خدمات تخصصی نیاز دارد که با توجه به هر یک می توانید از خدمات تخصصی پرستاران سپید گستر در منزل استفاده کنید.

ویژگی های محل مراقبت از بیمار

  • از بیمار در یک اتاق مخصوص مراقبت و نگهداری کنید تا جلوی انتقال میکروب های بیمار به سایر فضاها گرفته شود.
  • توجه کنید فضایی که از بیمار مراقبت می کنید نباید خشک باشد، چرا که خشکی هوا موجب تشدید سرفه بیمار می شود.
  • هوای اتاقی که در آن از بیمار مراقبت می کنید را با استفاده از دستگاه بخور مرطوب کنید.
  • توجه کنید که برای بیمار از تخت بیمارستانی مخصوص و تشک سفت و مسطح مخصوص استفاده کنید.
  • برای مراقبت و نگهداری بهتر از بیمار تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمار را خریداری یا اجاره کنید، می توانید خرید و اجاره تجهیزات پزشکی را از مجموعه سپید گستر انجام دهید.
آموزش مراقبت از بیمار در منزل
آموزش مراقبت از بیمار در منزل

وظایف مراقب بیمار در منزل

ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که به عنوان مراقب پرستار چه وظایفی دارید، در این بخش به بررسی وظایفی که به عنوان پرستار بر عهده شماست می پردازیم.

تهیه غذای مناسب

بیماران در این دوره از زندگی شان دچار احساس ضعف می شوند، در صورتی که بیمارتان احساس گرسنگی زیادی دارد برای بیمار غذایی مغذی و تازه تهیه کرده و به او مایعات طبیعی بدهید، در صورتی که بیمار به رژیم غذایی خاصی نیاز دارد، با توجه به نیاز بیمار برای او غذا تهیه کنید.

رسیدگی وضعیت درمانی بیمار

یکی از مهم ترین وظایفی که به عنوان پرستار بیمار به آن توجه داشته باشید رسیدگی به وضعیت درمانی بیمار در منزل است، به عنوان شخصی که از بیمار پرستاری می کند، باید به بیمار در ساعات مشخص دارو بدهید، وضعیت سلامت بیمار را با پزشک در میان گذاشته و برای او گزارش تهیه کرده و ارسال کنید.

تزریقات و پانسمان بیمار در منزل

تزریقات، سرم تراپی و پانسمان زخم هایی که در بدن بیمار قرار دارد از مهم ترین وظایف شخصی است که از بیمار مراقبت می کند.

در صورتی که تجربه ای در این زمینه ها ندارید می توانید تزریقات و پانسمان بیمار را به پرستاران متخصص و آموزش دیده سپید گستر بسپارید تا این خدمات در محیطی کاملا به دور از آلودگی های بیمارستانی در منزل انجام شود.

استحمام بیمار و رسیدگی به نظافت شخصی

بیماران به دلیل ضعف و کمبود بنیه شان توانایی انجام برخی از امور شخصی همچون حمام رفتن، توالت رفتن و… را ندارند، شما به عنوان پرستار بیمار موظف هستید که به بیمار در دستشویی رفتن کمک کرده و او را به حمام برده، موهایش را سلمانی و مرتب کنید..

ممکن است برخی از بیماران توانایی کنترل ادرار و مدفوع شان را نداشته باشند و به پوشک شدن نیاز داشته باشند، پرستار موظف است که بیمار را پوشک کند.

ارائه خدمات توانبخشی به بیماران در منزل

برخی از بیماران با توجه به نوع بیماری و شدت بیماری شان به خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی، گفتار درمانی و… نیاز دارند، استفاده از خدمات فیزیوتراپی یا گفتار درمانی توسط متخصص به بیمار برای بازیابی قدرت عضلانی یا تکلم از دست رفته کمک می کند.

آموزش مراقبت از بیمار در منزل
آموزش مراقبت از بیمار در منزل

انجام امور شخصی بیماران و کمک به آن ها

از آن جایی که تعدادی از بیماران توانایی انجام امور روزمره را از دست می دهند و برای انجام اموری از جمله تهیه غذا و میان وعده، نظافت منزل و… به کمک نیاز دارند انجام امور شخصی بیماران توسط شما از مهم ترین وظایفی است که باید به آن توجه داشته باشید.

تغییر موقعیت بیمار در تخت خواب

بسیاری از بیماران به علت ضعف شدید توانایی تغییر موقعیت در تخت خواب شان را ندارند، هر روز موقعیت بیماران را در تخت تغییر دهید تا از ایجاد زخم بستر در بدن شان جلوگیری شود.

چک کردن وضعیت بیمار به صورت مداوم

به هر نوع تغییری در وضعیت بیمار توجه کرده و مراقب تغییرات بدن بیمار باشید، دمای بدن، نبض، تنفس، فشار خون، قند خون بیمار را به صورت دائم اندازه گیری کنید.

انتشار یافته: 2
  1. محبوبه گلشیری 4 ماه قبل

    هزینه پرستاری از بیمار ام اس در خانه چه قیمته؟

    1. sepidgostar 4 ماه قبل

      عرض ادب و احترام هزینه پرستاری از بیمار ام اس در منزل با توجه به شرایط و وضعیت بیمار، خدماتی که پرستار ارائه می دهد، مدت زمان حضور پرستار در منزل و… بستگی دارد، ضمن این که تمامی هزینه ها در شرکت سپیدگستر با توجه به تعرفه های تعیین شده توسط وزارت بهداشت دریافت خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید