پرستار آی سی یو در منزل در تهران و کرج

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که آی سی یو چیست و برای چه بیمارانی است ؟ نوعی درمان تخصصی برای کسانی که وضعیت جسمانی خوبی ندارند و به مراقبت های پزشکی حیاتی نیاز دارند مراقبت های ویژه است، با توجه به تعریفی که شد بخش ICU یا همان مراقبت های ویژه یک قسمت از بیمارستان است که در آن مراقبت و مواظبت حیاتی و حمایتی به بیمارانی عرضه می شود که مشکلات شدید و حاد و جراحت های شدید دارند.

پس در صورتی که بیماری دارید که دچار جراحات بسیار شدیدی شده است که حیات او را تهدید می کند و نیاز دارد که از طریق تجهیزات و داروهای تخصصی توسط پزشک نظارت شود تا عملکرد طبیعی بدن او حفظ شود و علائم حیاتی او فعال شود لازم است که در ICU بستری شود.

به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها ICU گفته می شود، امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند که مراقبت های ویژه از بیمارشان در منزل انجام شود، در صورتی که تمایل دارید که از بیمارتان در منزل مراقبت و نگهداری کنید باید از پرستار آی سی یو در منزل کمک بگیرید.

پرستار آی سی یو در منزل
پرستار آی سی یو در منزل

بخش آی سی یو یا مراقبت های ویژه چیست؟

بخشی یا قسمتی از بیمارستان که در شبانه روز آماده درمان های حیاتی به بیماران بد حال و یا مجروح است  ICU یا همان بخش مراقبت های ویژه است، این بخش در واقع مکانی است که افرادی که خیلی آسیب پذیر و در معرض خطر ترین هستند و مدام نیاز به مراقبت دارند در آن بستری می شوند، پرستاران این بخش مسئول مراقبت از این بیماران هستند و باید در طی 24 ساعت از بیمار مراقبت کنند تا از بدتر نشدن حال بیمار مطمئن باشند.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

مراقبت از بیمار بد حال در ICU

به نقل از ncbi.nlm.nih.gov - مراقبت از بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه نیازمند یک رویکرد چند رشته ای است. درک اصول اصلی پزشکی مراقبت های ویژه برای جراحان ضروری است، هم برای مشارکت در مدیریت بیماران بدحال خود و هم به دلیل اینکه عوارض جراحی مراقبت های ویژه به خوبی شناخته شده است.

نگهداری از بیمار آی سی یو در منزل ممکن است؟

پاسخ این سول بله است، اگر بیمار شما به مدت طولانی به مراقبت در آی سی یو نیاز دارد، شما می توانید در منزل یک پرستار متخصص استخدام کنید تا از او مراقبت کند و خدمات پرستاری در منزل را انجام دهد، خیلی از پزشکان و مسئولان بیمارستان ها این توصیه را دارند که اگر امکان و شرایطی که بیمار فعلا به مداخله های درمانی خاصی نیاز ندارند را دارد او را به منزل ببرند و در منزل از او نگهداری کنند.

این بیمار ها در منزل معمولا آرامش بیشتری دارند و می توانند بدون این که در معرض عفونت های بیمارستان قرار بگیرند که خیلی خطرناک هستند، روند درمان و بهبودی  خود را زیر نظر یک پرستان متخصص و با تجربه طی کنند و بهبود و درمان یابند.

پرستار آی سی یو در منزل
پرستار آی سی یو در منزل

مراقبت های ویژه در بیمارستان و منزل کدام مناسب تر است؟

یکی از سرویس های تخصصی که مراکز نگهداری دارند دریافت کردن خدمات آی سی یو در منزل است که زیر نظر یک تیم به بیماران ارائه می شود، افراد این تیم در واقع متخصص هایی هستند که به بیمارانی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند و به نظارت کردن مستمر و دقیق و همچنین دریافت مراقبت های پرستاری با استفاده کردن از تجهیزات پزشکی پیشرفته نیاز دارند رسیدگی می کنند، این تیم وظیفه های مختلف و وسیعی از خدمات را دارد که به بیمارانی که شرایط زیر را دارا هستند ارائه می شود:

  • بیمارانی که نیاز به دستگاه ونتیلاتور دارند
  • بیمارانی که جراحی انجام داده‌اند
  • افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند
  • افرادی که بیماری لاعلاج دارند و باید تا آخر عمر در بستر باشند

پرستار آی سی یو در منزل

پرستاران و پزشکانی که در بخش آی سی یو فعالیت می کنند افراد متخصصی هستند که به صورت شبانه روزی و لحظه ای از بیمار مراقبت کرده و به انجام اموری نظیر بررسی خون سرخ رگ یا جمجمه پرداخته و میزان تنفسی که در نای از طریق دستگاه تنفس مصنوعی ایجاد می شود را می سنجند.

استخدام پرستار آی سی یو

سپید گستر مرکز خدمات پرستاری مجاز و معتبری در تهران است که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت ایران بوده و از طریق همکاری با پرستاران متخصص و مجرب به ارائه خدمات تخصصی پرستاری در منزل می پردازد.

در صورتی که به پرستار آی سی یو در منزل نیاز دارید میتوانید استخدام پرستار ICU در منزل را از مرکز خدمات پرستاری سپید گستر انجام دهید.

پرستار آی سی یو در منزل
پرستار آی سی یو در منزل

پرستار آی سی یو در منزل در تهران و کرج

در صورتی که ساکن هریک از مناطق 22 گانه تهران و یا هر یک از شهرهای کرج هستید می توانید پرستار آی سی یو را از مرکز خدمات پرستاری سپید گستر استخدام کنید.

موسسه سپید گستر در غرب، شرق، شمال و جنوب تهران و سایر مناطق کرج به ارائه خدمات تخصصی آی سی یو می پردازد.

هزینه پرستار آی سی یو

همان طور که اشاره شده هزینه استخدام پرستار ICU در منزل کمتر از بستری کردن بیمار در بخش مراقبت های ویژه است، هزینه پرستار به مدت زمان حضور پرستار در منزل و خدماتی که به بیمار ارائه می دهد بستگی دارد.

تعرفه نگهداری از بیماران ICU در منزل

تعرفه پرستار بیمار ICU تحت ونتیلاتور توسط کارشناس پرستاری ICU کار هر 24 ساعت 3200000 تومان
تعرفه پرستار بیمار هوشیار نیازمند به ساکشن گاواژ توسط کارشناس پرستاری ICU کار هر 24 ساعت 3 میلیون تومان
تعرفه نگهداری از بیماران ICU بدون ونتیلاتور در منزل توسط کمک پرستار ICU کار هر 24 ساعت 1700000 تومان

ارتباط با سپید گستر جهت استخدام پرستار آی سی یو

جهت ارتباط با کارشناسان موسسه سپید گستر به صورت رایگان و استخدام پرستار از این مجموعه می توانید با شماره 02188928334 و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

چرا پرستار آی سی یو را از مرکز سپید گستر استخدام کنیم؟

  1. موسسه کاملا رسمی بوده و دارای مجوز می باشد.
  2. پرستاران فعال در سپید گستر افراد متخصص و آموزش دیده ای هستند.
  3. پرستاران مرکز به ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت می پردازند.
  4. پرستاران این موسسه به ارائه خدمات به صورت شبانه روزی، روزانه و ساعتی می پردازند.
  5. کارشناسان مرکز عملکرد پرستاران را نظارت می کنند.
  6. دستمزد پرستاران این مرکز بر اساس تعرفه های تعیین شده توسط وزارت بهداشت می باشد.
پرستار آی سی یو در منزل
پرستار آی سی یو در منزل

پرستاران آی سی یو به ارائه چه خدماتی در منزل می پردازند؟

  1. علائم حیاتی بیمار را کنترل می کنند.
  2. راه های هوایی بیمار را مدیریت می کنند.
  3. الگوهای تنفسی بیمار را نظارت می کنند.
  4. در صورت نیاز به بیمار دستگاه تنفس مصنوعی متصل کرده و در صورت عدم نیاز آن را از بیمار جدا می کنند.
  5. ترشحات تنفسی بیماران را ساکشن می کنند.
  6. در صورت نیاز سوند بینی معده و سوند ادرار برای بیمار قرار می دهند.
  7. وضعیت بیمار را تغییر داده و قسمت هایی از بدن را که تحت فشار هستند را ماساژ می دهند.
  8. تغذیه بیمار را از طریق وریدی، PEG، سوند بینی انجام می دهند.
  9. از زخم بستر در بیماران پیشگیری و مراقبت می کنند.
  10. برای بیماران فعالیت های حرکتی انجام می دهند.

مزایا پرستار بیمار آی سی یو

اکثر بیمارانی که در آی سی یو بستری می شوند، حال خوبی ندارند و اکثر آن ها بیهوش هستند، بخش مراقبت های ویژه به طور کلی به 2 قسمت تقسیم می شود، بخش اول آن درمان های تخصصی که پزشک آن را توصیه کرده است ارائه می دهد و بخش دوم انجام دادن کار ها و امور روزمره است.

چون بیشتر کسانی که در این بخش هستند به دلیل حال بد شان قادر به انجام کار های روزمره ی خود نیستند، بودن کسی در کنارشان  که علم و مهارت کافی را دارد حیاتی است، همان گونه که گفته شد یکی از مهم ترین وظیفه هایی که آن ها دارند بررسی و ارزیابی وضعیت بیمار و انجام دادن اقدامات ویژه در سریع ترین زمان ممکن است.

پرستاری که در این زمینه مهارت و تخصص دارد می تواند هر تغییر کوچکی که اتفاق بیفتد را بررسی کند و اگر علائم خطرناکی را مشاهده کرد از مهارت ارتباطی خود استفاده کند با پزشک تماس برقرار کند و شیوه درمانی مناسب با حال بیمار را بگیرد و انجام دهد، در نتیجه اگر فردی در آی سی یو بستری است هیچ کسی نمی تواند به اندازه یک پرستار متخصص به بهبودی او کمک کند.

اضافه بر آن این پرستاران به دلیل تجربه ای که دارند در بخش مراقبت های ویژه، می تونند در تهیه ی گزارش های دوره ای که در تعیین برنامه درمانی بعدی بیمار نقش دارد بهتر عمل کنند.

پرستار آی سی یو در منزل
پرستار آی سی یو در منزل

وظایف پرستار آی سی یو در منزل

وظایفی که پرستار در مقابل بیمار دارد به شرایطی که بیمار در آن قرار دارد بستگی دارد، به طور کلی پرستار موظف است که به صورت دائم وضعیت و علائم حیاتی بیمار را بررسی کرده و ناظر شرایط بهداشتی بیمار نیز باشد.

پرستار درد بیمار را کنترل کرده و از بیمار در برابر زخم بستر محافظت کرده و در صورت زخم از آن مراقبت می کند، تزریقات، گاواژ و سونداژ نیز از دیگر وظایف پرستار ICU هستند.

چه بیمارانی به مراقبت های ویژه در منزل نیاز دارند؟

بیمارانی که بیماری شان دچار پیشرفت های بسیاری است و برای ادامه زندگی شان به تجهیزات پزشکی نیاز دارند افرادی هستند که نیازمند مراقبت های ویژه می باشند.

بیمارانی که به صورت دائمی یا موقتی توانایی تنفس نفس کشیدن شان را از دست داده اند، افرادی که دچار تروما، انواع سرطان، عفونت های شدید و… هستند برای ادامه زندگی شان به مراقبت های ویژه در منزل نیاز دارند، پرستاران سپید گستر این بیماران را در منزل به صورت مداوم معاینه می کنند.

تیم هایی که در این بخش هستند و کار می کنند از یک گروه افراد متخصص تشکیل شده اند که در رشته های مختلف از جمله پرستار و متخصص مراقبت های ویژه مهارت دارند.

بیماران آی سی یو به چه مراقبت هایی در منزل نیاز دارند؟

بیماران با توجه به شرایط و وضعیت بالینی و همچنین کلینیکی خود در ابعاد مختلفی همچون جسمی، روحی و روانی به مراقبت نیاز دارند، پرستاران متخصص سپید گستر به سه طریق آزاد، کامل و نسبی از بیماران مراقبت می کنند.

مراقبت از بیمار آی سی یو
مراقبت از بیمار آی سی یو

مزایای دریافت خدمات مراقبت های وی‍ژه در منزل

توجه به شرایط روحی و روانی بیمار

بیمارستان از لحاظ روحی و روانی محیطی نامناسب برای بیماران است چرا که دوری از اعضای خانواده شان و استرس آن ها را در معرض فشارهای روانی قرار می دهد، از این جهت مراقبت های ویژه در منزل از بیمارانی که در شرایط حادی قرار دارند می تواند از استرس و اضطراب بیماران کاسته و به آن ها روحیه و امید دهد.

جلوگیری از ابتلا به عفونت های بیمارستانی

با توجه به این موضوع که بیمارستان محیطی سرشار از عفونت های مختلف است، مراقبت از بیماران آی سی یو در منزل ریسک ابتلا به انواع عفونت ها را در بیماران کاهش می دهد.

کاهش هزینه ها و دستمزد پرستار

مراقبت و نگهداری از بیمار در بیمارستان نیازمند پرداخت هزینه های بسیار بالایی است و نگهداری های طولانی مدت از بیماران در بخش آی سی یو موجب افزایش هزینه ها خواهد شد، از این جهت می توانید با استخدام پرستار ICU در منزل از هزینه های خود بکاهید.

جلوگیری از انتقال عفونت های بیمارستانی

با دریافت خدمات آی سی یو در منزل نگران انتقال عفونت های ییمارستانی نخواهید بود و خیال تان از این جهت آسوده خواهد بود.

ارائه خدمات تخصصی با توجه به نیازهای بیمار

در بیمارستان ها مراقبت ها از همه بیماران به صورت یکسان انجام می شود، به همین دلیل ممکن است تمامی نیاز ها و خواسته های بیماران بر طرف نشود و افراد نیاز به خدمات مراقبتی مورد نیاز خودشان را داشته باشند.

استخدام پرستار ICU در منزل این فرصت را در اختیار بیمار قرار می دهد که نیازهایش به صورت شخصی بر طرف شود.

مراقبت از بیمار آی سی یو
مراقبت از بیمار آی سی یو

مهارت های پرستار بخش مراقبت های ویژه

در ادامه به برخی از مهم ترین مهارت هایی که پرستاران ICU برای انجام وظایف خود به طور موثر نیاز دارند اشاره می شود:

مهارت‌ ارتباطی

پرستاران این بخش باید به طور مرتب و منظم با افراد مختلف از جمله بیماران، اعضای تیم مراقبت‌های بهداشتی، پزشکان و اعضای خانواده بیمار ارتباط داشته باشند پس این مهرت باید در آن ها وجود داشته باشد.

مهارت تصمیم‌گیری

متخصصان این بخش باید در طول روز تصمیم های زیاد و مهمی را بگیرند که بیشتر آن ها برای درمان و بهبودی حال بیمار حیاتی است.

مهارت حل مسئله

داشتن مهارت حل مسئله به پرستار بخش مراقبت های ویژه این اجازه را می دهد که مشکلات بیمار را مدیریت کند و راه های موثری برای حل آن پیدا کند.

مهارت ارزیابی

یک بخش جدایی ناپذیر از حرفه ی پرستاری که در بخش مراقبت های ویژه وظیفه مراقبت از بیمار را برعهده دارد ارزیابی کردن حال بیمار است، این مهارت زیر بنای تعیین یک طرح درمانی موثر برای بیمار به حساب می آید.

مهارت بالینی

پرستاران این بخش بیشتر با اجاره تجهیزات پیشرفته ای سر و کار دارند که در بقیه بیمارستان پیدا نمی شود در نتیجه باید با روش کار این تجهیزات قطعا و کاملا آشنا باشند.

پرستار آی سی یو در منزل
پرستار آی سی یو در منزل

ویژگی های پرستار بیمار آی سی یو

پرستار بخش مراقبت های ویژه به کسی می گویند که در آی سی یو بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی کار می کند و ارزیابی شرایط جسمانی و روحانی بیمار، انجام درمان های توصیه شده توسط پزشک و حمایت پی در پی از بیمار در طول دوره درمان از وظایف اصلی او است.

اجاره تجهیزات اتاق ICU در منزل

در صورتی که برای مراقبت از بیمارتان در منزل به تجهیزات پزشکی اتاق آی سی یو نیاز دارید، می توانید تمامی تجهیزات و لوازم را از مرکز خدمات پرستاری سپید گستر اجاره و خریداری کنید.

تجهیزات پزشکی بیماران ICU در منزل شامل مواردی از جمله تخت بیمارستانی، ونتیلاتور، مانیتورینگ، اکسیژن ساز، پمپ سرنگ، ساکشن، تشک مواج و… است که میتوانید با بهترین قیمت و کیفیت از مجموعه سپید اجاره کنید.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

امیدواریم که مقاله پرستار آی سی یو در منزل در تهران و کرج برای شما دوستان مفید بوده باشد، جهت استخدام پرستار بیمار، سالمند کودک و بیمار آی سی یو در منزل می توانید از طریق شماره های درج شده با ما تماس بگیرید.

انتشار یافته: 5
  1. داوود ذولفقاری 1 سال قبل

    پرستار سالمند موظف به تزریقات برای سالمند هم است؟

  2. عبدالرضا فرهادی 1 سال قبل

    خواستم داخل نظرات از پرستار خوبتون خانم سماواتی تشکر کنم که برای دختر من حق مادری به گردن دارن

  3. رضا حجتی 1 سال قبل

    پرستار بچه ای که از شرکت شما گرفتیم خیلی خوب بود

  4. کیانا دادخواه 8 ماه قبل

    سلام میشه از بیماری که تو آی سی بستره در خونه مراقبت کرد؟

    1. sepidgostar 8 ماه قبل

      سلام وقتتون بخیر، بیماران در بخش مراقبت های ویژه اغلب قبل از ترخیص و فرستادن به خانه به یک بخش معمولی منتقل می شوند. به طور فزاینده ای، بیمارستان ها از این مرحله صرف نظر می کنند و تعدادی از بیماران ICU را مستقیماً به خانه می فرستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید