معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی فراموشی

آیا ویتامین ها روی حافظه تاثیر می گذارند؟ استفاده از مولتی ویتامین ها میتواند در تقویت حافظه تاثیر گذار باشد؟ در این مقاله سپید گستر به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 دارویمعرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی فراموشی می پردازیم.

با توجه به تحقیقات مصرف برخی از مولتی ویتامین ها می تواند درعملکرد مغز تاثیر بگذارد و از این طریق به تقویت حافظه بپردازد.

تقویت حافظه

برخی از افراد برای تقویت و بهبود حافظه شان از دارو استفاده می کنند، بسیاری از قرص هایی که برای تقویت حافظه تجویز می شوند حاوی ویتامین ها هستند که می توانند در عملکرد مغز تاثیر گذاشته و حافظه را تقویت کنند، در این بخش بهترین مولتی ویتامین هایی هایی که می توانید برای تقویت حافظه استفاده کنید را معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی فراموشی
معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی فراموشی

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه

ویتامینB1

با توجه به تحقیقات کمبود ویتامینB1  با مشکلات عصبی رابطه مستقیمی دارد، مصرف ویتامینB1  موجب بهبود حافظه و تقویت حافظه شده و در عملکرد قلب، عصب و عضلات تاثیر دارد، بدن افراد در طول روز به 1.2 میلی گرم  B1 یا تیامین نیاز دارد.

ویتامین B12

یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین ویتامین هایی که به تقویت حافظه کمک می کند، ویتامین  B12است، طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان و پژوهشگران انجام شده سا، کمبود این ویتامین با کاهش حافظه ارتباط دارد، اگر چه که همه افراد بدون داشتن رژیم غذایی مناسب میتوانند کمبود ویتامین B12 را احساس کنند اما اغلب افراد سالمند و گیاه خوار به طور جدی با کمبود ویتامینB12  مواجه می شوند.

ویتامین B12 (کوبالامین)علاوه بر تقویت حافظه سلول های عصبی و گلبول های قرمز خون در بدن و مغز را حفظ کرده، در بهبود خلق و خوی افراد نقش داشته، به ساخت DNA کمک می کند و در بهبود سلامت استخوان ها تاثیر گذار است، این ویتامین در مواد غذایی گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر و.. به وفور یافت شده و امکان دریافت آن از طریق مکمل ها نیز وجود دارد.

ویتامین E

ویتامین E یکی از تاثیر گذار ترین ویتامین ها در تقویت حافظه شناخته می شود، این ویتامین قدرت ذهن و حافظه افراد به ویژه سالمندان را افزایش می دهد، مقدار زیادی از ویتامین E حافظه افرادی که مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط هستند را بهبود می بخشد.

ویتامینE  با بسیاری از داروها به ویژه داروهای رقیق کننده خون تداخل دارد، ضمن این که استفاده بیش از حد از ویتامین E می تواند سرطان پروستات در مردان را شدت دهد از این جهت توصیه می شود به جای قرص ویتامینE  از آجیل، دانه ها، روغن های گیاهی، اسفناج و کلم بروکلی و… استفاده شود.

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی فراموشی
معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی فراموشی

ویتامین امگا ۳

با توجه به تحقیقاتی که توسط پژوهشگران صورت گرفته است، بین مصرف امگا3 و تقویت حافظه ارتباط وجود دارد، DHA  و EPAدو نوع از اسید های چرب امگا 3 هستند که در غذاهاب دریایی همچون ماهی سالمون یافت می شود،  مصرف این اسیدهای چرب موجب بهبود و تقویت حافظه بزرگسالان می شود.

ویتامین B9

ویتامین B9 یا  Bکمپلکس زوال عقل در بیماران آلزایمری را کاهش می دهد، ضمن این که این ویتامین در بهبود حافظه تاثیر گذار است، افراد عادی روزانه 400 میلی گرم به این ویتامین نیاز دارند.

ال- تیانین

ال تیانین یکی از آمینو اسید ها و مولتی ویتامین های موثر در بهبود عملکرد ذهن است، این ماده در چای سبز یافت می شود و می توانید جهت بهبود تقویت حافظه تان با ایم ماده از چای سبز استفاده کنید.

ویتامین D3

کمبود ویتامین D موجب کاهش حافظه و زوال عقل می شود، این ویتامین در سرتاسر مغز انسان حضور دارد و به ایجاد خاطرات کمک می کند، علاوه بر اینکه ویتامین D در بهبود و تقویت حافظه تاثیر می گذارد در تنظیم خلق و خو، رشد دندان ها، رشد استخوان و مقاومت افراد در برابر بیماری ها تاثیر گذار است.

ویتامینD  از طریق خورشید جذب شده، امکان دریافت این ویتامین از طریق تخم مرغ، شیر و ماهی های چرب نیز وجود دارد.

5 داروی جلوگیری از فراموشی

  1. آدوکانوماب

آدوکانوماب یکی از داروهای ضد آلزایمر شناخته می شود که مقادیر غیر طبیعی بتاآمیلوئید را در مغز کاهش داده و علاوم خفیف این بیماری را کم می کند، این دارو باید توسط پزشک تجویز شود و دارای عوارض جانبی بسیاری می باشد.

  1. ریواستیگمین

ریواستیگمین از داروهای ضد آلزایمر است که از طریق مهار کردن کولین استراز در محل سیناپس ها فراموشی خفیف تا شدید را درمان می کند، این دارو در دو نوع شربت و کپسول در بازار موجود است و باید توسط پزشک تجویز شود، عوارض مصرف آن تهوع، اسهال، گرفتگی، خستگی، کاهش وزن و… است.

  1. ممانتین

مغز انسان دارای پیام رسان های شیمیایی متعددی است، یکی از این پیام رسان های شینیایی گلوتامات است که وجود آن برای حافظه و یادگیری ضروری است، وجود مقدار بالای این پیام رسان موجب ابتلای فرد به بیماری هایی همچون آلزایمر، ام اس، هانتینگتون و صرع می شود، داروی ممانتین اثرات بیش از حد گلوتامات را از بین برده و می تواند عوارضی همچون سردرد، گیجی، اسهال یا یبوست در پی داشته باشد.

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی فراموشی
معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی فراموشی
  1. گالانتامین

یکی از انواع داروهای ضد آلزایمری است که کولین استراز را مهار کرده و توسط پزشک برای درمان بیماری خفیف تا متوسط آلزایمر تجویز می شود، این نوع دارو به دو شکل قرص و کپسول موجود است، به هیچ عنوان نباید مصرف و قطع خودسرانه داشته باشد، ضمن این که این دارو دارای عوارض جانبی بسیاری است که نوع شدید و غیر عادی شان باید به پزشک اطلاع داده شود.

  1. دونپزیل

از دیگر داروهای ضد فراموشی میتوانی دونپزیل را معرفی کرد، این دارو از شکستگی استیل کولین جلوگیری کرده و برای درمان علائم خفیف تا شدید بیماری فراموشی کاربردی است، این دارو را با تجویز پزشک مصرف کرده و از قطع خودسرانه آن خودداری کنید، عوارض این دارو شامل کاهش وزن، خستگی، گرفتگی عضلات و… می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه +5 داروی جلوگیری از فراموشی پرداخته شد، از مهم ترین نکاتی که باید به آن هخا توجه داشته باشید این است که هر یک از مولتی ویتامین ها را از طریق مواد غذایی دریافت کنید، مصرف انواع مولتی ویتامین یا داروهای جلوگیری از فراموشی را مطابق با تجویز پزشک مصرف کنید تا دچار مشکل نشوید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید