قیمت و هزینه پرستار سالمند در منزل سال 1402

چه میزان دستمزد باید به پرستار سالمند به صورت روزانه و یا ماهیانه پرداخت کرد؟ قیمت و هزینه پرستار سالمند در منزل سال 1402 چگونه محاسبه می شود؟ چه مواردی بر روی هزینه پرستار سالمند اثرگذار هستند؟ این ها همگی سؤالاتی اند که در زمانی که قصد استخدام پرستار را می کنیم در ذهنمان پیش می آید، پس برای پاسخ به این سؤالات با ما همراه باشید.

هزینه پرستار سالمند در منزل سال 1402

خدمات نگهداری و پرستاری از سالمند موضوعی تخصصی است و در زمان استخدام پرستار سالمند در ابتدا این نگرانی را خواهیم داشت که قادر به پرداخت هزینه های خدمات پرستاری از سالمند در منزل هستیم و یا خیر.

مجموعه سپید گستر با کادر مجرب و متخصص خود آمادگی دارد تا خدمات پرستاری از سالمند در منزل را در تهران و کرج با کیفیت بالا و قیمتی مناسب و منطقی ارائه نماید.

نحوه محاسبه هزینه پرستاری از سالمند در منزل 1402

در مجموع افراد با ورود به سنین کهنسالی، دچار ناتوانایی هایی و بعضاً بیماری هایی می شوند که برای اینکه بتوانند به زندگی خود به صورت ایمن و مستقل ادامه دهند به مراقبت نیاز خواهند داشت و در زمان های بسیاری اعضای خانواده امکان مراقبت از سالمند را نخواهند داشت.

در این زمان است که استخدام پرستار سالمند تبدیل به گزینه مفیدی می شود اما هزینه پرستار و دستمزد وی ممکن است پرسش و چالشی برای افراد باشد، عوامل متفاوتی می تواند در تعیین هزینه مراقبت از سالمند تأثیرگذار باشد، برخی از این عوامل عبارت اند از:

  • وضعیت و سطح سلامت جسمانی و روانی سالمند و وضعیت عمومی وی
  • نوع خدمات درخواست شده توسط شما و شرح وظایف وی
  • محل سکونت شما
  • مدت زمان حضور پرستار در منزل
  • تجربه و مهارت پرستار سالمند
قیمت و هزینه پرستار سالمند
قیمت و هزینه پرستار سالمند

وضعیت سلامت جسمانی و روانی

مهم ترین عامل که در تعیین هزینه پرستار سالمند اثرگذار می باشد، سطح سلامت جسمانی سالمند می باشد، بنابراین اینکه سالمند بیمار است و یا خیر و اینکه چه بیماری دارد، همگی در هزینه دستمزد اهمیت دارد.

در مواردی هم که سالمند به مراقبت های خاص پزشکی نیاز دارد، لازم است تا پرستار وی دارای مدارک تحصیلی مربوطه و کاملاً آشنا به نوع بیماری سالمند باشد که این عامل هم در تعیین هزینه خدمات پرستاری از سالمند اثرگذار است.

علاوه بر سلامت جسمانی، وضعیت روحی و اخلاق های سالمند همچون بدخلقی، لجبازی، بد دهنی و عدم سازگاری نیز دیگر موارد مؤثر در تعیین هزینه پرستار سالمند در منزل می باشند، برخی از مواردی که این وضعیت های سلامت جسمی را بهتر شرح می دهند عبارت اند از:

توانایی و عدم توانایی سالمند در انجام امور شخصی

در مواردی سالمند خود می تواند امور شخصی اش را انجام دهد و تنها به یک همدم نیاز دارد تا در طی روز در کنارش باشد و اوقات خود را با هم بگذرانند، این سالمندان نیاز به شخصی دارند تا در ضمن تماشای تلویزیون، خرید و… آن ها را همراهی کنند.

شمار سالمندانی که خود سرپا هستند اما به دلیل ابتلا به پارکینسون و یا آلزایمر به مراقبت و همراهی نیاز دارند زیاد است و دستمزد پرستار در این شرایط کمتر از مواقعی است که سالمند توانایی انجام کارهای خود را ندارد و یا اینکه به پرستاری نیاز دارد تا اموری همچون فیزیوتراپی، تزریقات و کنترل علائم حیاتی را به طور مداوم انجام دهد.

نیاز به کمک برای حرکت

در مواردی که سالمند به دلایل متفاوت همچون سکته و یا دیگر دلایل دچار ناتوانایی های حرکتی می باشد، برای راه رفتن به واکر، عصا و کمک شخصی دیگر نیاز دارد همچنین برای انجام امور منزل و یا رفتن به سرویس بهداشتی هم به کمک نیاز دارد.

در مواردی هم لازم است تا مراقب سالمند برای پیشگیری از زخم بستر، سالمند را بر روی تخت جابجا کند، در چنین شرایطی که استحمام و امور دیگر به وظایف پرستار اضافه می شود، قیمت مراقبت از سالمند هم افزایش پیدا می کند.

هزینه پرستار سالمند در منزل
هزینه پرستار سالمند در منزل

پوشکی بودن سالمند

در مواردی که سالمند قادر به کنترل ادرار خود نیست و لازم است تا پوشک شود، هزینه نگهداری از سالمند در منزل نیز افزایش پیدا می کند، تعویض پوشک کاری است که انجام آن به قدرت فیزیکی بالایی نیاز دارد.

نوع خدمات درخواست شده توسط شما

شرح وظایف پرستار یکی دیگر از عواملی است که در تعیین قیمت و هزینه پرستار سالمند باید آن را در نظر گرفت، برای مثال برخی از خانواده ها در خصوص سالمندی که دارای مشکلات حرکتی می باشد، خود استحمام وی را انجام می دهند و تنها موارد امور روزانه و کمک در رفتن به سرویس بهداشتی و دارو دادن توسط مراقب انجام می شود.

مدت زمان حضور پرستار در منزل

یکی دیگر از مهم ترین عواملی که در تعیین دستمزد پرستار سالمند اثر قابل توجهی دارد، مدت زمان حضور مراقب در منزل و ساعت کاری او خواهد بود، برخی از خانواده ها در ساعاتی خود از عضو سالمند نگهداری خواهند کرد و تنها در بخشی دیگر از روز که امکان این کار را ندارند به پرستار نیاز خواهند داشت.

برخی دیگر هم بنابر وضعیت جسمی سالمند و یا تنها بودن وی به پرستاری نیاز دارند که به صورت 24 ساعته از سالمند مراقبت کند، در مجموع مرکز سپید گستر متناسب با خواسته شما پرستار سالمند را در شیفت های ذیل اعزام خواهد کرد:

  • پرستار سالمند روزانه (8 ساعت)
  • پرستار سالمند شبانه روزی (24 ساعته)
  • پرستار سالمند شبانه (12 ساعت)
  • پرستار سالمند نیمه وقت که خود می تواند شامل هر یک از شیفت های بالا شود.
هزینه پرستار سالمند
هزینه پرستار سالمند

موقعیت جغرافیایی مددجو و پرستار

موقعیت جغرافیایی و محل زندگی شما که لازم است پرستار به صورت روزانه به آن رفت و آمد داشته باشد دیگر عاملی می باشد که بر روی حقوق پرستار اثرگذار است و به تبع هر چه قدر این مسافت دورتر باشد، هزینه رفت و آمد هم بیشتر می شود.

قیمت و هزینه پرستار سالمند در تهران 1402

البته لازم به ذکر است در زمانی که شما با مجموعه سپید گستر تماس تلفنی برقرار کنید، کارشناس درباره موقعیت و محل زندگی شما سؤال می کند و پرستاری را از نزدیکترین منطقه به شما برای مراقبت از سالمندتان اعزام خواهد کرد تا هزینه ایاب و ذهاب تا حد قابل توجهی کاهش بیابد.

بنابر موارد ذکر شده هزینه مراقبت از سالمند در منزل به عوامل متفاوتی بستگی دارد، هزینه مراقبت از سالمند در مجموعه سپید گستر از 5 الی 15 میلیون تومان متغیر خواهد بود، برای اطلاع دقیق از قیمت ها کافی است تا از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ایشان ضمن دریافت شرایط و اطلاعات شما، قیمت دقیق را اعلام نمایند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید