پرستار سالمند در حکیمیه در منزل

در سال های اخیر با بهبود کیفیت و امید به زندگی، شمار سالمندان عزیز بیشتر شده که به دنبال آن درخواست برای خدمات مراقبت از سالمندان در منزل نیز افزایش داشته، در صورتی که ساکن حکیمیه و یا سایر مناطق تهران می باشید می توانید برای مراقبت از سالمند عزیزتان، از خدمات پرستار سالمند در حکیمیه موسسه معتبر با کادر حرفه ای سپید گستر استفاده نمایید.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

پرستار سالمند در حکیمیه

مراقب یا پرستار سالمند شخصی است با سابقه و دانش در حوزه مراقبت از سالمندان که عمل نگهداری سالمند و انجام امور مربوط به او را بر عهده دارد.

با سرعت یافتن همه امور و ماشینی شدن زندگی و مشغله فراوان افراد، ممکن است نتوان از عضو عزیز خانواده به خوبی مراقبت کرد و به طور مداوم در کنار او حضور داشت و یا اینکه ممکن است سالمند مبتلا به بیماری هایی باشد که مراقبت از او نیازمند تخصص باشد، نگهداری سالمند، امری حساس است که لازم است توسط افراد با تجربه و متخصص انجام پذیرد.

نگهداری از سالمند در حکیمیه
نگهداری از سالمند در حکیمیه

مراقبت از سالمند در حکیمیه

سالمندان با توجه به سبک زندگی و تغذیه خود در دوران جوانی، ممکن است در دوران کهنسالی به برخی بیماری ها دچار شوند، پارکینسون و آلزایمر از بیماری هایی به شمار می رود که ممکن است در کهنسالی بروز پیدا کند و توان سالمندان برای انجام امور زندگیشان از آن ها برباید، در این زمان ها سالمندان به مراقبت نیاز دارند.

به طور معمول فرزندان از پدر و مادر خود در دوران سالمندی مراقبت می کنند اما ممکن است سالمند به پرستاری 24 ساعته نیاز داشته باشد و با توجه به مشغله فراوان زندگی امروزی این امکان برای فرزندان او وجود نداشته باشد و یا اینکه فرزندان در ساعاتی نتوانند در کنار عضو سالمند خانواده خود باشند.

همچنین این احتمال وجود دارد که سالمند با سلامت کامل توانایی انجام امور خود را داشته باشد اما به دلیل تنهایی نیاز به یک همدم و هم صحبت داشته باشد، در تمام این موارد می توان با استخدام پرستار سالمند مسئله را رفع کرد.

پرستاری از سالمند در حکیمیه در منزل

مراقبت از سالمند در منزل نسبت به مراقبت از سالمند در سرای سالمندان از مزیت های فراوانی برخوردار می باشد و با توجه به رشد درخواست ها برای دریافت خدمات پرستاری از سالمند در منزل، موسسات زیادی برای نیل به این منظور به فعالیت می پردازند تا از سالمند در منزل نگهداری کنند، اما در زمان انتخاب این موسسات به اعتبار آن و تخصص کادر موسسه توجه ویژه داشته باشید چرا که مراقبت از سالمند امری حساس و نیازمند تخصص می باشد.

پرستار سالمند در حکیمیه
پرستار سالمند در حکیمیه

مزایای مراقبت از سالمند در حکیمیه در منزل

  • از مهم ترین مزایای پرستاری از سالمند در منزل این است که سالمند در محیط آشنای خانه خود و در اعضای خانواده اش از احساس امنیت و راحتی بیشتری برخوردار می شود که این موضوع در حفظ روحیه و بهداشت روانی و روحی سالمند، اثری مثبت می گذارد.
  • با مراقبت از سالمند در منزل در حکیمیه خانواده سالمند دیگر نگرانی بابت سالمند خود نخواهند داشت و می توانند با خیال راحت به زندگی خود رسیدگی کنند و از این اطمینان داشته باشند که شخصی ماهر و مهربان و دلسوز به بهترین شکل از عزیزشان نگهداری می کند.
  • مورد مهم دیگر این است که در صورتی که پرستار مهارت امور درمانی را نیز داشته باشد، امور تعویض پانسمان، تزریقات و رسیدگی به زخم ها را نیز انجام می دهد و لازم نیست تا برای این امور به مراکز درمانی مراجعه نمود و ساعات طولانی را در هوای آلوده حکیمیه و ترافیک و مراکز درمانی گذراند که این موضوع خود به تنهایی در هزینه ها و زمان نیز صرفه جویی می کند.
  • همچنین امکان حفظ رابطه با دوستان و همسایگان و ادامه یافتن مالکیت حیوان خانگی، با مراقبت از سالمند در حکیمیه در منزل ادامه پیدا می کند.
پرستار سالمند در حکیمیه
پرستار سالمند در حکیمیه

ویژگی های یک مراقب سالمند خوب در حکیمیه

پرستار سالمند باید از برخی خصوصیت های اخلاقی برخوردار باشد تا بتواند، با امر حساس شدن سالمندان به درستی برخورد کند، بهترین اقدام را در مواقع بحرانی انجام دهد و سطح انگیزه و انرژی مثبت سالمند را نیز افزایش بدهد، برخی از این ویژگی ها شامل مسئولیت پذیری، دقت و نظم بالا، صبوری و با حوصله بودن، روحیه شاد و سرزندگی، وقت شناسی، دلسوزی و مهربانی می باشند.

وظایف پرستار سالمند در حکیمیه

توجه داشته باشید که با توجه به نیازها و میزان توانایی های سالمند وظایف پرستار سالمند متفاوت می باشند و لازم است پیش از استخدام پرستار سالمند شرح وظایف او را برایش تعریف نمایید.

  1. پرستار سالمند وظیفه رسیدگی به سلامت روحی روانی سالمند را عهده دار می باشد، او باید با سالمند به مهربانی رفتار کند و برای افزایش انرژی مثبت او تلاش کند، با او سرگرمی های مورد علاقه سالمند را انجام بدهد و با اجازه اعضای خانواده، او را به پیاده روی ببرد.
  2. رسیدگی به وضعیت جسمانی سالمند از مهمترین وظایف او محسوب می شود، مراقب سالمند باید داروهای سالمند را در دوز درست و زمان درست به سالمند بدهد و علائم حیاتی او را بررسی کند و در صورت نیاز به پزشک معالج گزارش نماید.
  3. تغذیه سالمند، نکته قابل اهمیت دیگری است که پرستار در قبال آن وظایفی بر عهده دارد، او باید برنامه غذایی مناسب حاوی مواد مغذی لازم برای بدن سالمند را تنظیم نماید و توجه داشته باشد که از غذاهای زیان بار حاوی قند و چربی بالا پرهیز شود.
  4. در خصوص سالمندانی که توانایی انجام امور شخصی خود را دارا نمی باشند، رسیدگی به وضعیت بهداشتی و نظافتی سالمند وظیفه دیگر مراقب سالمند می باشد، استحمام و اصلاح و تعویض لباس از این موارد شخصی می باشند.
  5. رسیدگی به امور منزل و خارج از منزل نیز می تواند از وظایف پرستار سالمند تعریف شود.
پرستار سالمند در حکیمیه
پرستار سالمند در حکیمیه

استخدام پرستار سالمند از سپید گستر

سپردن عضو عزیز خانواده به پرستار ممکن است نگران کننده باشد، برای رفع کردن این نگرانی و اطمینان داشتن از تخصص پرستار، لازم است استخدام پرستار را از مراکز معتبری به انجام برسانید که بر روی پرستاران خود نظارت به عمل بیاورند، سپید گستر با سالها سابقه در ارائه خدمات پرستاری بر عملکرد احسن کادر خود نظارت می کند، جهت استخدام پرستار سالمند در حکیمیه می توانید از طریق تماس با شماره های درج شده در سایت اقدام نمایید.

پرستار سالمند شبانه روزی در حکیمیه

برخی از سالمندان ممکن است به بیماری هایی مبتلا باشند و یا اینکه به علت ضعف حرکتی به مراقبت مداوم نیاز داشته باشند، برخی دیگر نیز از نظر جسمانی در وضعیت خوبی به سر می برند اما تنها هستند و لازم است تا پرستاری به صورت 24 ساعته در کنار آن ها باشد، در این زمان ها استخدام پرستاری برای نگهداری سالمند به صورت شبانه روزی می تواند گزینه مناسبی به شمار برود.

پرستار سالمند در حکیمیه
پرستار سالمند در حکیمیه

پرستار روزانه سالمند در روزانه

برخی از سالمندان نیز برای مثال در کنار خانواده خود زندگی می کنند اما آن ها در طی ساعات کاری امکان مراقبت از والدین خود را ندارند، در این زمان ها پرستار روزانه می تواند مراقبت های لازم را از سالمند انجام دهد.

دستمزد پرستار سالمند در حکیمیه

نرخ هزینه و دستمزد پرستار سالمند با توجه به توانایی سالمند در انجام امور شخصی، مهارت، تجربه و تخصص پرستار و نحوه استخدام پرستار به صورت شبانه روزی، روزانه یا نیمه وقت، متفاوت می باشد، به هر طریق نیازی به نگرانی بابت استخدام پرستار سالمند از سپید گستر نباشید، تمامی هزینه ها در سپید گستر مطابق نرخ مصوب و کاملاً منطقی محاسبه می شوند.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
انتشار یافته: 5
  1. حمیدرضا شریعتی 1 سال قبل

    خواستم تشکر کنم از پشتیبانی خوب شرکت سپید گستر، واقعا حرفه ای هستید

  2. ابوالفضل محمودی 1 سال قبل

    هزینه نگهداری از خانم بارداری که دیابت دارد چقدره؟

  3. محمدعلی بیاتی 1 سال قبل

    سپاسگزارم از پرستاران مجموعه تون که بدون چشم داشت بهترین خودشون رو ارائه میدهند

  4. نیایش معظمی 5 ماه قبل

    سلام شرایط استخدام پرستار سالمند از شرکت شما چیه؟ میشه بیشتر توضیح بدید؟

    1. sepidgostar 5 ماه قبل

      عرض ادب و احترام لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید