خدمات تعویض پانسمان در شرق تهران

پانسمان و تعویض آن یکی از مهم ترین دلایل مراجعه افراد به مراکز درمانی و کلینیک هاست، بسیاری از افراد به دلیل شرایط خاص جسمانی شان یا کهولت سن توانایی مراجعه مداوم به مرکز درمانی را ندارند، از این جهت مرکز سپید گستر به ارائه خدمات تعویض پانسمان در شرق تهران در منزل می پردازد.

پانسمان

یکی از بهترین روش ها برای بهبود زخم پانسمان است، در صورتی که به هر دلیلی دچار جراحات شده اید و به پانسمان نیاز دارید می توانید جهت دریافت خدمات با موسسه سپید گستر تماس بگیرید.

یکی از مهم ترین مراحل در درمان زخم ها پانسمان است، پانسمان خون ریزی را متوقف کرده و درد آن را کنترل می کند.

تعویض پانسمان در شرق تهران
تعویض پانسمان در شرق تهران

پانسمان در شرق تهران

موسسه سپید گستر یکی از معتبر ترین مراکز خدمات پرستاری در تهران است که در تمامی نقاط تهران از جمله شرق تهران به ارائه تعویض پانسمان در شرق تهران می پردازد، در صورتی که ساکن شرق تهران هستید می توانید از خدمات این مرکز با همکاری کادر پرستار متخصص و قیمتی مناسب و مقرون به صرفه استفاده کنید.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

فوائد استفاده از پانسمان چیست؟

  1. پانسمان فرایند خونریزی را کنترل می کند.
  2. پانسمان موجب بهبود زخم می شود.
  3. پانسمان دما و رطوبت قسمت آسیب دیده را حفظ می کند.
  4. استفاده از پانسمان برای زخم از ورود میکروب به داخل زخم جلوگیری می کند.
  5. استفاده از پانسمان از عفونت زخم و ورود آن به خون افراد جلوگیری می کند.

تعویض پانسمان در منزل

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که تعویض پانسمان کار راحتی به نظر می رسد، اما باید توجه داشته باشید که در صورتی که پانسمان توسط فردی غیر متخصص انجام شود می ‌تواند روند بهبود زخم را به تأخیر بندازند.

در صورتی که بیمار به دلایلی همچون کهولت سن و موارد دیگر نتواند به مراکز درمانی مراجعه کند و به تعویض پانسمان نیاز داشته باشد و نتواند برای دریافت ارائه خدمات و پانسمان به مراکز درمانی مراجعه کند می تواند از خدمات تعویض پانسمان در شرق تهران در منزل استفاده کند.

تماس با موسسه سپید گستر

جهت درخواست پرستار در منزل جهت دریافت خدمات پانسمان از مرکز سپید گستر با شماره 88928334 و سایر شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تعویض پانسمان در شرق تهران
تعویض پانسمان در شرق تهران

نحوه پانسمان ها

نوع آسیب و زخمی که در افراد وجود دارد در نحوه پانسمان تأثیرگذار است، زخم ها را می توان از لحاظ چگونگی پانسمان به دو نوع زخم باز و زخم بسته تقسیم کرد، در صورتی که زخم ها بسته باشند و هیچ گونه خون و ترشحاتی از آن ها خارج نشود نیازی به پانسمان ندارند.

در نتیجه از پانسمان برای بهبود زخم های باز که دچارخون ریزی و ترشحات هستند استفاده می شود، زخم های باز انواع مختلفی دارند که شامل پارگی، سوراخ شدگی، بریدگی و انواع زخم دیابت و زخم بستر می باشد.

پانسمان باید چند بار در روز تعویض شود؟

تعویض پانسمان زخم ها به نوع زخم و خشک و مرطوب بودن آن بستگی دارد، پرستاری که از موسسه سپید گستر برای تعویض پانسمان به منازل اعزام می شود، با توجه به نوع زخم و میزان رطوبت آن به تعویض پانسمان در منزل می پردازد، در صورتی که زخم خشک و بدون ترشحات و خون ریزی بود روزی یک بار پانسمان می شود، در غیر این صورت نیاز است که پانسمان زخم چندین بار در طول روز تعویض شود.

مراحل انجام پانسمان

پیش از پانسمان برای جلوگیری از عفونت و از بین بردن میکروب ها و عفونت زخم، محل زخم با استفاده از مواد ضد عفونی کننده همچون بتادین، سرم نمکی، آب گرم و صابون توسط پرستار شسته می شود، البته باید دقت داشت که شستشوی زخم های عمیق با خون‌ ریزی بالا نباید شسته شود و تنها باید زخم فرد بررسی و درمان شود.

هر نوع زخمی نیاز به شستشوی متفاوتی دارد، در صورتی که پیش از پانسمان دست و محل زخم به طور کامل ضد عفونی نشود احتمال عفونت در زخم بالا می رود.

تعویض پانسمان در شرق تهران
تعویض پانسمان در شرق تهران

روش پانسمان زخم ها

تعویض پانسمان دارای روش های متفاوتی است که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

  1. دست های پرستار باید پیش از تعویض پانسمان با آب و صابون شسته شود.
  2. در صورت امکان از الکل سفید برای ضد عفونی دست ها استفاده شود.
  3. روی زخم با استفاده از مواد ضد عفونی کننده تمیز شود.
  4. ترشحات و خونابه های اطراف زخم با گاز استریل تمیز می شود.
  5. پانسمان مورد نیاز توسط قیچی استریل برش داده می شود.
  6. پانسمان مقداری مرطوب شده و فقط بر روی زخم قرار می گیرد.
  7. پانسمان با یک گاز استریل پوشانده می شود.
  8. برای تعویض پانسمان، روی زخم مرطوب شده و پانسمان تعویض خواهد شد.

انواع پانسمان

پانسمان جهت درمان زخم ها دارای انواع مختلفی می باشد، که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

گاز و باند

 گاز را می توان یکی از رایج ترین روش ها برای درمان زخم ها معرفی کرد، گاز، پارچه ای از جنس نخ و پنبه بوده و لطافت خاصی دارد، گاز ها می توانند جاذبه خوبی برای ترشحات و زخم ها باشند که با استفاده از چسب و باند انجام می شود.

پانسمان شفاف

یکی از پر استفاده ترین انواع پانسمان ها پانسمان فوم است، این نوع پانسمان از عفونت و ورود آن به خون جلوگیری می کند و خشکی منطقه زخم را از طریق جذب عفونت از بین می برد.

از پانسمان شفاف برای درمان زخم هایی که نیاز هست روند بهبود شان به صورت مداوم بررسی شود استفاده می شود.

پانسمان کامفیل

پانسمان کامفیل یا هیدرو کلوئید پانسمانی پوشیده شده از پلیساکارید و پلیمر است که وقتی در معرض رطوبت قرار می گیرد ژل مخصوص تولید می شود، این نوع پانسمان به هیچ عنوان به زخم نمی چسبد و موجب بهبودی زخم می شود، پانسمان کامفیل برای سوختگی، زخم هایی که تاول دارند و وریدی هستند، مناسب است.

تعویض پانسمان در شرق تهران
تعویض پانسمان در شرق تهران

پانسمان هیدروژل

از پانسمان هیدروژل به دلیل داشتن رطوبت در بافتش برای زخم های خشک و درناک استفاده می شود، این نوع بافت موجب از بین رفتن زخم های خشک می شود و به دلیل به کار رفتن خنک کننده در این پانسمان درد بیمار کاهش پیدا می کند.

پانسمان آلرژینات

پانسمان آلرژینات که با استفاده از جلبک های دریایی ساخته می شوند قدرت جذب بالایی داشته و مناسب زخم ها با ترشحات بسیار زیاد است.

پانسمان کلاژن

پانسمان کلاژن سلول های پوست را برای رشد تحریک می کند تا روند بهبودی را تسریع ببخشد، این نوع پانسمان به عنوان پوست دوم بدن انسان شناخته می شود.

چه زخم هایی نیاز به پانسمان دارند؟

زخم جراحی

زمانی که هر بخشی از بدن جراحی شود، زخم ایجاد می شود، هر زخم ناشی از عمل جراحی برای جلوگیری از عفونت نیاز به تمیز شدن و پانسمان به صورت مداوم دارد.

زخم های عمیق

برخی از اتفاقات منجر به ایجاد زخم های عمیق در بدن انسان می شوند، برای جلوگیری از عفونت زخم های عمیق ضروری است که این زخم ها به صورت مداوم پانسمان شوند، در صورتی که شی ای درون زخم وجود داشته باشد باید از زخم خارج شود.

پاره شدگی

در صورتی که پوست به هر دلیلی دچار پاره شدگی شود ضروری است که پانسمان شود، با پارگی های شدید زخم بافت های زیرین پوست دچار آسیب های شدید شده و دچار خونریزی می شود، ضروری است از خونریزی این زخم ها جلوگیری شده و ضدعفونی و پانسمان شود.

تعویض پانسمان در شرق تهران
تعویض پانسمان در شرق تهران

سوراخ شدگی

ورود اجسام تیز داخل بدن موجب سوراخ شدگی پوست بدن خواهد شد، در صورت سوراخ شدگی ضروری است مشکل به صورت کامل رفع شده و پس از ضد عفونی پانسمان شود.

زخم بستر

زخم بستر نوعی زخم است که اغب اوقات در بدن سالمندان، معلولان و افرادی که به صورت مداوم در بیمارسالت بستری هستند اتفاق می افتد، ضروری است پانسمان ها به صورت روزانه بررسی و پانسمان شوند تا سریع تر بهبود پیدا کنند.

هزینه پانسمان در منزل

هزینه پانسمان در منزل به عوامل مختلفی همچون نوع زخم، نوع پانسمان و… بستگی دارد، جهت کسب اطلاعات بیشتر از هزینه ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جهت دریافت خدمات تعویض پانسمان در منزل روی لینک روبرو کلیک کنید : https://sepidgostar.com/bandage-at-home

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
انتشار یافته: 5
  1. رضا فلاح 1 سال قبل

    چگونه می توان از مجموعه سپید گستر درخواست پرستار کودک داشت؟

    1. sepidgostar 1 سال قبل

      سلام لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

  2. حمیدرضا حبیبی 1 سال قبل

    هزینه سپید گستر
    از کودک اتیسمی در منزل چکونه است؟

  3. حسن نایینی 8 ماه قبل

    واقعا خدمات خیلی خوبی ارائه دادید، ممنون از شما

    1. sepidgostar 8 ماه قبل

      عرض ادب و احترام خوشحالیم که رضایت داشتید از خدمات مجموعه ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید