مراقبت از بیمار کمایی در منزل

افراد ممکن است به دلایل متفاوتی همانند خونریزی مغزی، ضربه ناگهانی سر، مسمومیت دارویی و… برای چند روز و یا به مدتی طولانی به کما بروند، افرادی که در حالت کما و یا اغما به سر می برند هوشیاری ندارند و در خوابی عمیق به سر می برند و نمی توانند با جهان خارج ارتباط بگیرند.

مراقبت از بیمار کمایی در منزل

مراقبت از بیمار کمایی در منزل موضوعی دشوار است و نیازمند به تخصص، تجربه و مهارت بالایی در پرستاری و هم در استفاده از تجهیزات پزشکی می باشد.

مجموعه سپید گستر مرکزی با سابقه درخشان در حوزه پرستاری و خدمات مراقبتی بوده و با کادر حرفه ای آماده ارائه خدمات مراقبت و نگهداری از بیمار کمایی در منزل توسط متخصصین می باشد.

برخی از بیماران کمایی پس از آن که به هوش می آیند در تکلم مشکل دارند و یا اینکه به طور کلی قدرت تکلم ندارند همچنین بعضی از آن ها قادر به غذا خوردن نیستند و تغذیه آن ها باید با گاواژ انجام شود.

علاوه بر این دم و بازدم بیمار در کما هم توسط دستگاه تنفسی وی به راحتی انجام نمی شود و برای تنفس از دستگاهی به نام تراک استفاده می شود، تخلیه ادرار و مواد بدن هم توسط سوند و گراشینف صورت می پذیرد، بنابراین نگهداری از بیمار در کما به تجهیزات و امکانات بسیاری نیاز دارد و این تجهیزات معمولاً در ICU وجود دارند.

موضوع این است که خارج شدن از حالت کما مسئله ای نامعلوم است و بسیاری از خانواده ها توان پرداخت هزینه بالای بیمارستان آن هم به مدت زمان نا معلوم را ندارند، در این شرایط برخی از افراد ترجیح می دهند که نگهداری از بیمار کمایی را در خانه انجام دهند تا هم با بیمار رابطه عاطفی برقرار کنند و هم در هزینه ها صرفه جویی کنند.

مراقبت از بیمار کمایی در منزل
مراقبت از بیمار کمایی در منزل

نحوه نگهداری از بیمار کما در خانه

جهت انتقال بیمار از بیمارستان به منزل لازم است تا شرایط برای مراقبت از او مهیا شود، در ابتدا باید با پزشک معالج مشورت کنید و از تجهیزاتی که لازم است برای بیمار مهیا کنید، آگاه شوید.

در مرحله بعدی باید تأمین کننده ای بیابید و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری از بیمار را خریداری و یا اجاره نمایید، در موارد بسیاری اجاره تجهیزات پزشکی به صرفه تر می باشد.

پرستار بیمار کمایی در منزل

مراقبت و پرستاری از بیمار کمایی کاری نیست که هر پرستاری قادر باشد آن را به درستی انجام دهد، این پرستار باید دارای دانش و مهارت تخصصی باشد تا بتواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد و لازم است که این پرستار مریض کمایی حداقل دارای مدارک بهیاری، پرستاری و یا آی سی یو کاری باشد.

همچنین به کار کردن با دستگاه های متصل به بیمار کمایی مسلط باشد، برای مثال برخی از این بیماران به ونتیلاتور متصل هستند که دانستن طرز کار این دستگاه برای پرستار الزامی است.

اعزام پرستار برای نگهداری از بیمار کمایی در منزل

موسسه سپید گستر با بیش از 15 سال فعالیت در حوزه سلامت و پرستاری ارائه دهنده خدمات اعزام پرستار برای مراقبت از بیماران کمایی در منزل بوده و دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • همکاری با پرستاران حرفه ای، مجرب و آموزش دیده دارای مدارک تحصیلی معتبر
  • نظارت مداوم بر روند انجام کارها و خدمات پرستاری ارائه شده
  • دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت
  • تعرفه های مطابق با نرخ مصوب و کاملاً منصفانه و منطقی
  • ارائه خدمات مطابق شرایط شما با ساعات کاری متفاوت شبانه روزی، روزانه و…

برای استخدام پرستار کمایی با چه شماره ای تماس بگیریم؟

کافی است با یکی از شماره های درج شده در سایت همانند شماره تلفن 02188928334 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند و مطابق نیاز شما از نزدیک ترین منطقه، پرستاری را جهت مراقبت از بیمار در کما به منزل شما اعزام نمایند.

نگهداری از بیمار کمایی در منزل
نگهداری از بیمار کمایی در منزل

اصول مراقبت از بیمار در کما

با توجه به علت کمای بیمار نگهداری از بیمار کمایی دارای اصولی می باشد، مراقبان مریض در کما باید اقداماتی انجام دهند که تا جای ممکن مغز آسیب نبیند و روند بهبود بیمار هموار شود، در ادامه برخی از این اصول را بررسی می کنیم:

ارتباط کلامی با بیمار

تحقیقات انجام شده نمایانگر این است که بیماران کمایی قادر به شنیدن صدای افراد نزدیک و خانواده خود می باشند، به همین علت توصیه می شود تا زمانی را برای صحبت با بیمار بگذرانید و با او ارتباط برقرار کنید، این موضوع می تواند به دست آوردن هوشیاری بیمار را تسریع کند.

خوب است تا با برخی صداها و سخنان خوشایند بیمار سیستم عصبی و هوشیاری فرد را قلقلک دهید برای مثال با هدفون یا هندزفری برای او موسیقی پخش کنید و برای او از خاطرات شیرین گذشته سخن بگویید، این موارد باعث می شوند که به بیمار القا شود که فراموش نشده است و همچنان حضور دارد.

پرستاری از بیمار کمایی در منزل

مشخصاً علاوه بر روح بیمار، جسم او نیز به مراقبت و پرستاری نیاز دارد، علائم حیاتی بیمار در کما همچون اکسیژن خون، فشار خون و… و همچنین اعصاب او باید به طور منظم بررسی شوند تا صدمه بیشتری به بیمار کمایی وارد نشود.

به بدن فرد کمایی نیز باید توجه شود و امور لازم مثل ماساژ و یا ورزش های مورد نیاز انجام شوند و بدن بیمار تغییر حالت داده شود تا وی دچار زخم بستر نشود.

مراقبت از بیمار کمایی در منزل
مراقبت از بیمار کمایی در منزل

داروهای تجویز شده نیز باید به صورت منظم به بدن مریض کمایی تزریق شوند تا بدن حالت طبیعی خود را حفظ کند و فاکتورهایی همانند ادرار و خون در وضعیت عادی باشند.

بهداشت بیمار و استحمام او نیز مورد دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که این بیماران مستعد ورود عفونت ها و آلودگی ها به بدنشان می باشند.

راه حل درمان و بهبود بیمار کمایی

درمان و مدت زمان باقی ماندن بیمار در کما به علت آن بازمی گردد، برای مثال اگر بیمار در دوران کما دچار بیماری های مزمن دیگر شود، مراقبت باید با دقت بیشتری انجام شود، مثلاً در صورت بروز التهاب یا ورم مغزی و یا بیماری تشنج و صرع باید درمان دارویی لازم انجام شود.

لازم به ذکر است افراد پس از خارج شدن از کما و به دست آوردن هوشیاری به کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی نیاز خواهند داشت و این نیازها با توجه به وضعیت بیمار متقاوت می باشد.

هزینه مراقبت از بیمار کمایی در منزل

دستمزد پرستار بیمار کمایی به مواردی همچون تخصص و تجربه پرستار بستگی دارد، با این وجود اشاره کردیم که تمامی خدمات ارائه شده در مرکز سپید گستر مثل پرستار بیمار و… مطابق تعرفه مصوب محاسبه خواهند شد.

انتشار یافته: 2
  1. نادیا ناظمی 8 ماه قبل

    خیلی خوبه که هم تجهیزات ضروری مراقبت از بیمار کمایی هم دارید و هم پرستار متخصص اعزام می کنید، موفق باشید

    1. sepidgostar 8 ماه قبل

      عرض ادب و احترام، ممنون از نظر شما، سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید