بسیاری از زوج های سالمند به دلیل بیماری هایی که در سنین سالمندی به آن ها مبتلا می شوند توانایی انجام امور روزمره شان را از دست می دهند، فرزندان به دلیل مشغله های کاری، تحصیلی و… توانایی مراقبت از پدر و مادر سالمندشان را ندارند، استخدام پرستار زوج سالمند یکی از بهترین روش های مراقبت از سالمندان در منزل شان است.

مراقبت و پرستاری از زوج سالمند

با توجه به تحقیقات وضعیت سلامت جسمانی و روانی سالمندانی که از آن ها در منزل مراقبت و نگهداری می شود نسبت به افراد مسنی که در خانه سالمندان زندگی می کنند بهتر است، سالمندانی که در خانه شان از آن ها مراقبت می شود اعتماد به نفس و عزت نفس شان افزایش پیدا می کند و احساس استقلال بیشتری را تجربه می کنند.

پرستار زوج سالمند

در صورتی که والدین عزیزتان برای انجام امور روزمره شان به کمک نیاز دارند می توانید برای آن ها پرستار زوج سالمند استخدام کنید تا پرستار به صورت همزمان از والدین تان مراقبت و نگهداری کرده و به عنوان همدم سالمند آن ها را همراهی کند.

پرستار زوج سالمند
پرستار زوج سالمند

جنسیت پرستار زوج سالمند

برای مراقبت و نگهداری از والدین عزیزن تان می توانید از مجموعه خدمات پرستاری سپید گستر پرستار زوج استخدام کنید، ممکن است برای تان این سوال پیش بیاید که پرستار خانم بهتر است یا پرستار آقا؟

جهت استخدام پرستار برای والدین تان نظر آن ها را جویا شوید، در صورتی که والدین تان به خدمات مراقبتی نیاز دارند توصیه می شود که پرستار خانم استخدام کنید، چرا که سالمندان خانم با پرستاران خانم احساس راحتی بیشتری را تجربه کرده و این پرستاران خدمت شان را بهترین شکل انجام می ارائه می دهند.

استخدام پرستار زوج سالمند

استخدام پرستار زوج سالمند را از مراکز خدمات پرستاری معتبری که مدارک و مجوزهای لازم را دارا هستند انجام دهید، مجموعه سپید گستر مرکز خدمات پرستاری معتبر و دارای شعب متعدد در سر تا سر تهران است که می توانید خدمات مراقبت از زوج ها را به پرستاران متخصص و آموزش دیده این مجموعه بسپارید.

جهت استخدام پرستار زوج سالمند از مجموعه سپید گستر می توانید با شماره 0218892833 و سایر شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ویژگی های پرستار زوج سالمند

ممکن است سالمندان به دلیل کهولت سن و یا بیماری های شان افراد بدخلقی شوند، پرستار سالمند باید در برابر سالمند صبور بوده  و فردی منضبط باشد تا بتواند بهترین خدمات را به سالمندان ارائه دهد.

پرستار موظف است رفتاری با احترام توام با محبت و دلسوزی با سالمند داشته باشد تا در صورت عدم حضور فرزندان سالمند احساس تنهایی نکند و دچار بیماری های روانی شایع همچون افسردگی نشود.

ساعت کاری پرستار زوج سالمند

پرستار سالمند زوج را می توانید با توجه به نیاز ها و شرایط سالمندان تان به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی استخدام کنید، پرستار روزانه 8 تا 12 ساعت کار می کند و مددجو موظف به پرداخت هزینه رفت و آمد وی می باشد، پرستار 24 ساعته هزینه بیشتری دریافت می کند و همراه با زوج سالمند زندگی می کند.

پرستار زوج سالمند
پرستار زوج سالمند

پرستار زوج سالمند چه وظایفی دارد؟

پرستار زوج سالمند وظیفه دارد به اموری نظیر بررسی وضعیت جسمانی و روانی سالمند، انجام امور بهداشتی، تهیه تغذیه و انجام امور منزل سالمند رسیدگی کند.

رسیدگی به سلامت جسمانی و روانی زوج سالمند

افراد سالمند به دلیل کهولت سن دچار مشکلات جسمانی و بیماری های مزمن این دوره می شوند، این افراد به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند، برخی از سالمندان به خدمات تخصصی و مراقبتی از جمله تزریقات، پانسمان زخم ها، خدمات فیزیوتراپی و… نیاز دارند.

ضمن این که برخی از سالمندان به دلیل از دست دادن عزیزان و دوستان، دوری از فرزندان، ناتوانی در امور، بازنشستگی و بیماری ها دچار بیماری های روانی می شوند، پرستار زوج سالمند موظف است که به سلامت جسمانی و روانی زوج سالمند رسیدگی کند و جهت بهبود سلامت جسمانی و روانی سالمندان اقدامات موثر انجام دهد.

رسیدگی به امور غذایی زوج سالمند

سالمندان افرادی هستند که ممکن است دچار ناراحتی های گوارشی، فشار خون، چربی خون، قند و یا مشکلات دهان و دندان باشند از این جهت ضروری است که غذاهای مقوی و سالم مصرف کنند تا سلامت شان به خطر نیوفتد، پرستار زوج سالمند موظف است که جهت حفظ سلامت سالمند برای او غذاهای سالم و مقوی تهیه کند.

پر کردن اوقات فراغت سالمند توسط پرستار زوج سالمند

سالمندان توانایی انجام امور منزل را ندارند، این افراد بازنشستگانی هستند که احساس تنهایی می کنند و تصور می کنند افراد مفیدی نیستند، مراقب زوج سالمند موظف است که با توجه به سطح سواد و علایق سالمند او را سرگرم کرده و او را همراهی کند تا بتواند اوقات فراغت خوبی را برای سالمند فراهم کند.

پیاده روی، تماشای تلوزیون، مطالعه کتاب، آشپزی، باغبانی و… از مواردی هستند که پرستار می تواند آن ها را انجام دهد.

رسیدگی به نظافت شخصی و بهداشت زوج سالمند

سالمندان در این برهه از زندگی شان در حرکت، ایستادن و حفظ تعادل دچار مشکل می شوند، عدم رعایت بهداشت توسط سالمندان موجب ابتلای آن ها به بسیاری از بیماری ها خواهد شد، از این جهت یکی از مهم ترین وظایف پرستار زوج سالمند انجام امور شخصی و بهداشتی سالمند است.

پرستار زوج سالمند موظف است که او را حمام کرده، موهایش را اصلاح کند، ناخن هایش را مرتب کند، در صورت نیاز به دستشویی ببرد، اگر سالمند توانایی کنترل ادرار نداشته باشد پرستار موظف است که سالمند را پوشک کرده و پوشک او را تعویض کند.

پرستار زوج سالمند
پرستار زوج سالمند

رسیدگی به امور منزل سالمند

از دیگر مهم ترین وظایف پرستار سالمند زوج می توان به رسیدگی به امور منزل سالمندان اشاره کرد، در صورتی که سالمندان توانایی انجام امور منزل را نداشته باشند می توانید پرستاری را استخدام کنید که امور منزل را انجام داده و به آن ها رسیدگی کند، اموری از جمله نظافت منزل، خرید برای منزل، نظافت سرویس بهداشتی و… از خدماتی هستند که پرستار زوج سالمند می تواند آن ها را انجام دهد.

هزینه پرستار زوج سالمند

هزینه پرستار سالمند به تخصص و تجربه پرستار، خدماتی که به زوج ارائه می دهد، وضعیت و شرایط زوجین و… بستگی دارد، هزینه پرستار زوج سالمند در مجموعه خدمات پرستاری سپید گستر مطابق با نرخ های تعیین شده توسط وزارت بهداشت تعیین می شود و کاملا منصفانه می باشد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید