پرستار بیمار ام اس در تهران

با وجودی که علائم بیماری MS تهدیدی برای زندگی شخص به شمار نمی روند اما می توانند بسیار دردناک و آزار دهنده باشند، در این زمان ها پرستار بیمار ام اس می تواند گزینه مناسبی برای مراقبت از بیمار ام اسی باشد.

مجموعه سپید گستر با دانش گسترده و تلاش در ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش دشواری های بیماران و خانواده های آنان به ارائه انواع خدمات مراقبتی و پرستاری می پردازد.

نکات مهم در مراقبت از بیمار ام اس

پرستار بیمار ام اس در تهران
پرستار بیمار ام اس در تهران

علائم بیماری ام اس

ام اس بیماری بوده که سلول های عصبی را درگیر کرده و در عملکرد آن ها اختلال به وجود می آورد و علائم آن می تواند برای هر بیماری متفاوت باشد، اما در مجموع این علائم عبارت اند از:

  1. گرفتگی عضلات
  2. بی حسی اندام ها
  3. عدم تعادل در زمان ایستادن و راه رفتن
  4. خستگی
  5. اختلال در بلع در زمان خوردن و آشامیدن
  6. ضعف بینایی و در زمان هایی از دست دادن بینایی
  7. مشکلات در حرکت دادن بازو و دست
  8. اختلال در شناخت و کوتاهی حافظه
پرستار بیمار ام اس
پرستار بیمار ام اس

چه اقداماتی را باید در مراقبت از بیمار ام اس در نظر گرفت؟

یکی از اقداماتی که می توان آن را در جلوگیری از پیشرفت بیماری ام اس مؤثر دانست، کمک گرفتن از تیمی  متخصص می باشد، یکی از این موارد هم پرستاری بیمار ام اس می باشد.

در این میان اقدام لازم دیگر که باید توسط پرستار و دیگر اشخاصی که با بیمار در یک محیط ساکن هستند انجام شود، امن کردن فضا برای بیمار می باشد.

با توجه به اینکه بیمار ممکن است به اسپاسم های عضلانی دچار گردد و توانایی جسمانی خود را از دست بدهد، لازم است تا به تجهیزات استاندارد دسترسی داشته باشد.

دیگر اینکه به مصرف دقیق و روزانه داروها نیز باید دقت فراوان شود، علاوه بر این، آگاهی از نحوه عملکرد دارو و عوارض آن نیز موضوعی ضروری می باشد.

پرستار بیمار ام اس در منزل

پرستاری از بیمار اسکلروز MS و نگهداری از بیمار ام اس باید توسط شخصی دارای مهارت انجام شود، چنین شخصی در زمینه مراقبت از بیمار ام اسی تخصص داشته و آموزش های لازم را فراگرفته است و می تواند دستورات پزشک را انجام دهد، این مراقبت می تواند در منزل به صورت جدی انجام شود و امور را حد زیادی برای بیمار و خانواده او تسهیل کند.

خدمات و وظایف پرستار بیمار ام اس در منزل

خدمات ارائه شده توسط یک پرستار بیمار MS خدمات و وظایفی مورد تائید پزشک خواهد بود که برخی از این موارد در زیر آورده شده است:

  • روحیه دادن به بیمار و رسیدگی به وضعیت روحی
  • خنک و متعادل نگه داشتن دمای محیط اطراف بیمار
  • مدیریت مصرف داروهای بیمار
  • ماساژ دادن قسمت هایی از بدن که دچار ضعف و بی حسی شده تا گردش خون به وجود آید
  • مراقبت از بیمار در زمان راه رفتن و اطمینان حاصل کردن استفاده بیمار از واکر و عصا برای جلوگیری از زمین خوردن
  • استحمام بیمار و رسیدگی به بهداشت شخصی
  • تشویق کردن بیمار به ورزش
  • مراقبت کردن از زخم و تغییر دادن موقعیت بیمار برای جلوگیری کردن از زخم بستر
  • انجام تزریقات و پانسمان در صورت لزوم
  • غذا دادن به بیمار
پرستار بیمار ام اس در تهران
پرستار بیمار ام اس در تهران

نکات مهم در مراقبت از بیمار ام اس

در زمان نگهداری از بیمار ام اس باید توجه داشت که امکان بروز اتفاقات غیر قابل پیش بینی در خصوص این افراد وجود دارد و پرستار باید مراقب تمامی این موارد باشد، در ادامه به چند مورد از نکات پرستاری از این بیماران خواهیم پرداخت:

بیمار ام اس به استقلال نیاز دارد

مشهود است که بیماران ام اس همانند دیگر بیماران می خواهند که مستقل باشند حتی اگر شرایط برایشان دشوار باشد، بنابراین در زمان مراقبت از بیمار ام اسی به این خواسته بیمار احترام بگذارید.

سبک زندگی سالم بیمار ام اسی

پرستار و دیگر اعضای خانه باید تلاش داشته باشند تا برای بیمار lifestyle مناسبی پیاده کنند، برای مثال برنامه غذایی باید متعادل و سالم باشد و همچنین بیمار به ورزش تشویق شود تا سلامت و تناسب اندام وی حفظ شود.

جدی گرفتن تغییرات

پرستار و مراقب بیمار ام اسی وظیفه دارند تا کوچکترین تغییرات در وضعیت بیمار را تحت نظر گرفته و در هر ویزیت بیمار به پرشک گزارش کنند چراکه کوچکترین تغییرات می تواند نشان دهنده علائم مهمی باشد.

جلوگیری از منزوی شدن بیمار

این بیماری می تواند منجر به محدود شدن از نظر حرکتی برای بیمار باشد، از همین رو می تواند در کاهش ارتباطات اجتماعی فرد اثرگذار باشد و بیمار افسرده شود، به همین علت است که پرستار باید در تلاش باشد تا بیمار منزوی و گوشه گیر نشود، شرکت در گروه های مرتبط در جهت کاهش انزوای فرد می تواند کمک کننده باشد.

چرا باید از پرستار باتجربه در مورد ام اس کمک گرفت؟

اشاره کردیم که در کاهش سرعت پیشرفت بیماری کمک گرفتن از یک تیم متخصص ضروری می باشد، بنابراین لازم است تا مراقبت از بیمار ms توسط شخصی ماهر، باتجربه و آموزش دیده صورت بگیرد، توجه داشته باشید که از خدمات پرستاری استفاده کنید که مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را دارا باشد.

پرستار بیمار ام اس
پرستار بیمار ام اس

نحوه استخدام پرستار بیمار ام اس

در زمانی که قصد استخدام مراقب برای بیمار ام اسی را داشتید لازم است تا تحقیقات کافی را انجام دهید و در نهایت با موسسه پرستاری مورد نظرتان تماس بگیرید.

کارشناسان این موسسه ها شرایط و بیماری و دیگر مشخصات بیمار را دریافت خواهد کرد و متناسب با نیازها، مناسب ترین را به منزل شما برای مصاحبه اعزام می کند.

پرستار اعزام شده به مدت 2 الی 3 روز به صورت آزمایشی به کار مشغول خواهد شد و در صورت رضایت شما عقد قرارداد انجام می شود و در شرایط عدم رضایت شما پرستار جایگزین اعزام خواهد شد.

استخدام پرستار بیمار ام اس از سپید گستر

موسسه سپید گستر مرکزی بوده که با بیش از 15 سال سابقه در حوزه ارائه خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمات پرستار کودک، پرستار بیمار و… می پردازد، این مجموعه متشکل از تیمی منظم و کاردان می باشد.

در ضمن از مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان برخوردار بوده و با پرستارانی دارای مدارک معتبر و با مهارت بالای ارتباط گیری به همکاری می پردازد، ویژگی دیگر این مرکز پرستاری نظارت کامل آن بر امور پرستاری و خدمات ارائه شده می باشد.

هزینه پرستار بیمار ام اس در تهران

دستمزد پرستار بیمار ms به مواردی همچون میزان توانایی فرد در انجام امور خود باز می گردد، البته تمامی هزینه ها در مجموعه سپید گستر مطابق نرخ های مصوب محاسبه خواهند شد.

انتشار یافته: 2
  1. معصومه دانایی 5 ماه قبل

    ام اس میتونه باعث مرگ یه فرد بشه؟

    1. sepidgostar 5 ماه قبل

      عرض ادب و احترام خیر بیشتر افراد مبتلا به ام اس عمر نرمال یا نزدیک به نرمال دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید