مراقب و پرستار بیمار پارکینسون در منزل

یکی از عامل هایی که باعث بیماری های زیاد در افراد می شود بالا رفتن سن است، در سن بالا زمینه بیشتری جهت ابتلا به بیماری های مختلف وجود دارد، افراد در سنین مختلف، سبک و نوع بروز بیمار متفاوتی دارند.

یکی از بیماری هایی در سنین بالا اتفاق می افتد بیماری پارکینسون است، این بیماری با لرزش به تدریج شروع می شود و در برخی موارد نیازمند پرستار بیمار پارکینسونی در منزل است، در صورتی که با این بیماری درگیر شدید بهتر است از خدمات پرستار بیمار پارکینسون در منزل موسسه سپید گستر استفاده کنید.

بیماری پارکینسون (PD)

این بیماری نوعی بیماری عصبی است که پیشرونده هم هست به این صورت که بیشتر حرکات بدن را تحت تأثیر قرار می دهد علاوه بر این بر روی رفتار های شناختی نیز تأثیر می گذارد، این بیمار از تخریب سلول های عصبی بدن در بخش مغز وجود دارد ایجاد می شود، بخش های مختلف مغز با ارسال سیگنال به یکدیگر جهت هماهنگی افکار، احساسات، حواس و حرکات با یکدیگر کار می کنند.

ماده شیمیایی به اسم دوپامین توسط یک گروه از سلول های مغز تولید می شود و که برای حرکات طبیعی بدن بسیار ضروری است، زمانی که این سلول ها بمیرند دوپامین تولید نمی شود و در نهایت مغز برای انجام حرکات سیگنال ارسال نمی کند، زمانی که 50 درصد سلول های عصبی از بین بروند علائم حرکتی پارکینسون در فرد شروع می شود.

پرستار بیمار پارکینسون
پرستار بیمار پارکینسون

مراقب و پرستار بیمار پارکینسون

در مراحل اولیه بیماری پارکینسون فرد می تواند کار های روزمره خود را انجام دهد و نیاز به کمک ندارد اما بعد از مدتی اگر جلوی بیماری گرفته نشود، دیگر فرد بیمار نمی تواند کار های روزمره اش را انجام بدهد و به پرستار بیمار پارکینسونی احتیاج دارند.

در صورتی که شما بیمار پارکینسونی دارید می توانید از خدمات پرستار بیمار پارکینسون استفاده کنید که پرستاران مرکز سپید گستر مهارت لازم جهت مراقبت از این افراد را دارند تا به خوبی خدمات رسانی کنند.

بیماری که به پارکینسون مبتلا است به پرستار بیمار پارکینسونی در منزل احتیاج دارد، پرستار باید دانش و مارت لازم جهت مراقبت از بیمار پارکینسونی را داشته باشد چرا که این کار مسئولیت زیادی دارد.

از خدمات پرستاری از بیمار پارکینسونی می توان به مراقبت تسکینی اشاره کرد، که توسط مجموعه سپید گستر ارائه داده می شود، پرستار بیمار پارکینسون باید رژیم متنوع و متعادلی را تعیین کند، تا از سوء تغذیه بیمار پارکینسونی جلوگیری شود و مشکلی در بلع یا حرکات به وجود نیاید.

مراقب و پرستار بیمار پارکینسون در منزل

با توجه به این که مراقبت و پرستاری از بیماران پارکینسونی برای خانواده ها دشوار و سخت است همچنین با پیشرفت این بیماری سختی ناشی از آن هم افزایش پیدا می کند، مراقبین بیمار نقش مهمی در کمک به بیماران پارکینسونی دارند، گزارشات و نکته هایی که پرستاران عنوان می کنند کمک زیادی به بیماران جهت درمان و بهبود می کند.

در مراحل اولیه بیماران بیشتر از نیاز به مراقبت کلینیکی و پاراکلینیکی نیاز به حمایت عاطفی دارند، نشانه ها و علائم ثابتی برای همه بیماران پارکینسونی وجود ندارد و علائم در هر فردی با فرد دیگر متفاوت است، اما بعضی از نشانه ها مانند سفتی عضلات، کاهش سرعت در انجام کار ها و فعالیت ها همچنین لرزش از شایع ترین علائم و نشانه های پارکینسون است.

پرستار بیمار پارکینسون
پرستار بیمار پارکینسون

وظایف پرستار بیمار پارکینسون در منزل

  • بررسی فعالیت فیزیکی و فیزیوتراپی بیمار

تحقیقات جدید نشان دادهاست که ورزش و تمرینات فیزیوتراپی خاص بیماران به اندازه مصرف دارو برای بیماران پارکینسونی مؤثر است.

  • مصرف منظم دارو ها

برخی از دارو هستند که علائم بیماری پارکینسون را کنترل می کند که باید در ساعاتی مشخص و دقیق مصرف شوند، در غیر این صورت با کمترین تأخیر در مصرف دارو در زمان مشخص علائمی مانند سفتی عضلات و لرزش شدید تر می شود.

  • توجه به نشانه ها و علائم

مراقب و پرستار بیمار پارکینسون باید به کوچک ترین تغییرات در وضعیت سلامت فرد حساس باشد و سریعاً باید به پزشک متخصص فرد گزارش دهد.

  • توجه به اختلالات خواب بیمار

دارو های مصرفی بیماران پارکینسون می تواند باعث افزایش میزان خواب در طول روز می شود و باعث بیداری در شب می شود.

  • توجه در تغییر روحیه بیمار

افسردگی در بیماران پارکینسونی بسیار زیاد است همچنین استرس و اضطراب در فرد زیاد می شود و علاوه بر این انکار در این افراد افزایش پیدا می کند.

نکات مهم در ارائه خدمات پرستار بیمار پارکینسون در منزل

  • پرستار باید لیستی از دارو های بیمار، دوز های دارو ها، زمان مصرف دارو و سایر ویژگی های دارو بیمار را داشته باشد تا علاوه بر استفاده درست این لیست باشد تا در هنگام واگذاری کار به فرد دیگر مشکلی برای بیمار به وجود نیاید چرا که این نکات در مصرف دارو بسیار مهم است.
  • بهتر است پرستار بیمار پارکینسونی دارو ها را در بسته و یا در قوطی های خودشان نگه داری کند.

پرستار بیمار پارکینسونی باید اطلاعات کافی در مورد دارو های بیمار به خانواده بیمار بدهد به ویژه در صورتی که فقط آن فرد پرستار بیمار پارکینسون است.

هزینه استخدام پرستار بیمار پارکینسون در منزل

هزینه استخدام پرستار بیمار پارکینسونی در منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند میزان و وضعیت بیماری فرد بستگی دارد لازم به ذکر است که تمام پرستاران موسسه سپید گستر تخصص و تجربه لازم برای مراقبت از بیماران را دارند و شما می توانید با تماس با این مرکز از خدمات مشاوره رایگان استفاده کرده و بهترین پرستار را با قیمت مناسب انتخاب کنید.

پرستار بیمار پارکینسون
پرستار بیمار پارکینسون

استخدام پرستار بیمار پارکینسون در منزل موسسه سپید گستر

یکی از مراکز پرستاری معتبر موسسه سپید گستر است که سابقه درخشان و مجوز رسمی از وزارت بهداشت دارد، این مرکز تمام سعی خود را برای مراقبت و نگهداری بیماران پارکینسونی می کند و پرسنلی از پرستاران کار بلد و آموزش دیده و با تجربه تشکیل داده است، برای در خواست خدمات می توانید با این مرکز تماس بگیرید.

سخن پایانی برای پرستار بیمار پارکینسون در منزل

در صورتی که فردی از اطرافیانتان به بیماری پارکینسون مبتلا شده و قدرت و توانایی انجام کار های شخصی خود را از دست می دهند، بنابراین فرد به رسیدگی بیشتری احتیاج دارد، برای این منظور نیاز به مراقب و پرستار بیمار دارید و باید از خدمات پرستار بیمار پارکینسونی در منزل استفاده کنید، امید واریم با مطالعه این مقاله بتوانید به بیماران آگاهی لازم را دهیم.

انتشار یافته: 4
  1. رویا بصیری 9 ماه قبل

    سلام می خواستم بدونم که ممکنه ام اس باعث پارکینسون بشه؟

    1. sepidgostar 9 ماه قبل

      عرض ادب و احترام بله ام اس می تواند موجب آسیب به مغز و بروز بیماری پارکینسون شود

  2. بهروز طالبى 8 ماه قبل

    سلام همسر من با ٦٥ سال سن دچار بيمارى شبه پاركينسون شده است و هم اكنون قدرت حركت خود را بطور كامل از دست داده و نياز به مراقب ٢٤ ساعته داريم ايا مركز قادر به كمك مي باشد ؟ ضمنا محل سكونت فعلى در ويلاى واقع در رودهن (گل اهك ميباشد)
    ممنون-طالبى

    1. sepidgostar 7 ماه قبل

      عرض و ادب احترام جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید