در این مقاله سعی داریم  روش های مراقبت از بیمار آسمی را بیان کنیم و به معرفی بیماری آسم بپردازیم تا بتوانیم به این بیماران کمک کرده باشیم، بیماری آسم یک بیماری تنفسی است که ریه ها را درگیر می کند و باعث می شود اکسیژن به خون و سایر اعضای بدن نرسد، در نهایت بدن ضعیف می شود و باعث مرگ و میر می شود، بهترین راه برای مراقبت از بیماران مبتلا به آسم استفاده از خدمات پرستار بیمار آسمی در تهران است.

با توجه به این که مراقبت از این بیماران نیاز به تخصص دارد و این افراد باید تحت مراقبت ویژه باشند برای مثال این افراد باید از آلودگی های و گرد و غبار باشند استفاده از خدمات پرستار بیمار آسمی مرکز سپید گستر گزینه مناسبی است.

پرستار بیمار آسمی
پرستار بیمار آسمی

پرستار بیمار آسمی در تهران

در این مقاله سپید گستر به بررسی فرایند پرستاری از بیماران آسمی می پردازیم، بیماری آسم یک بیماری التهابی مزمن راه های هوایی بدن است این بیماری باعث بروز حساسیت زیاد در راه های هوایی و تولید مخاط می شود، التهابات موجود در راه های هوایی باعث بروز نشانه های آسم مثل سرفه، تنگی نفس، سفتی در قفسه سینه و ویزینگ می شود.

یکی از بزرگ ترین معضل های بهداشت جهانی بیماری آسم است که در همه جوامع توسعه یافته شیوع پیدا کرده است، همچنین هزینه تشخیص و درمان این بیماری روز به روز در حال افزایش است، ممکن است افراد با هر سنی به این بیماری مبتلا شوند، اما بیش تر این بیمار در کودکان شایع است.

آمار های سازمان بهداشت جهانی نشان داده است که بیش تر از 300 میلیون نفر در جهان به بیماری آسم مبتلا هستند، میانگین شیوع این بیماری در ایران در افراد بزرگسال 5 درصد حدوداً و در افراد کم تر از 18 سال حدود 1.13 درصد می باشد.

با وجود اینکه امروزه آگاهی افراد نسبت به پاتوفیزیولوژی آسم و پیشرفت دارو ها برای درمان بیماری اسم بیشتر شده است هنوز میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری بالا است، اما نکته این بیماری این است که بر خلاف بیماری های ریوی دیگر بیماری آسم تا میزان زیادی با انجام اقدامات درمانی و یا به صورت خود به خود قابل برگشت است، بنابراین باید مراقبت از این بیماران را اولویت قرار دهید.

علت های بروز بیماری آسم

پرستار بیمار آسمی در تهران
پرستار بیمار آسمی در تهران

بیماری آسم

آسم یک بیماری مزمن تنفسی و ریوی است که افراد در سنین مختلف ممکن است در گیر این بیماری شوند، نشانه های بارز بیماری آسم تنگی نفس، سرفه و خس خس است، نیم از کودکان نشانه این بیماری را دارند، که با گذر زمان و رسیدن به سن نوجوانی این علائم بر طرف می شوند و یا به طور کلی از بین می روند، نیمی دیگر نیز با انجام مراقبت های لازم برای بیماران آسمی سعی در درمان آن دارند.

یکی از نکته های مهم تشخیص درست، به موقع و دقیق بیماری آسم است چرا که در صورت اشتباه در تشخیص دارو ها تأثیر بدی روی سلامت فرد می گذارد بنابراین استخدام پرستار بیمار آسمی امری ضروری است.

پرستار بیمار آسمی
پرستار بیمار آسمی

علت های بروز بیماری آسم

علت دقیق و مشخصی برای بیماری آسم وجود ندارد اما عوامل متعددی وجود دارد که روی بروز علائم بیماری آسم تأثیر می گذارد که در ادامه این عوامل را مطرح می کنیم.

  • ابتلا به بیماری هایی که روی دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد مانند سرما خوردگی
  • هوای آلوده به دستگاه تنفسی آسیب می زند.
  • ذرات ریز هوا و گرد و غبار
  • مصرف موادی که ریه ها را تحریک می کنند مانند مصرف سیگار
  • نگهدارنده های موجود در مواد غذایی

تدابیر پرستار بیمار آسمی در تهران

پرستار بیمار آسمی باید به صورت مداوم وضعیت تنفسی و میزان شدت علائم بیماری آسم را به درستی بررسی کند تا بتواند به خوبی شرایط بیمار را کنترل کند، قبل از اینکه دارو های تجویزی پزشک را به بیمار بدهد سابقه حساسیت دارویی بیمار را چک کند، حتماً باید گزارشی از تاریخچه پزشکی بیمار و مصرف دارو های بیمار را تهیه کند.

در صورتی که بیمار دهیدراته باشد بهتر است پرستار مایعات بیشتری به بیمار بدهد، از وضعیت بیمار به صورت مداوم به خانواده و پزشک متخصص گزارش دهد، وضعیت جسمی بیمار و پاسخ وضعیت بدن بیمار به خدمات درمانی را بررسی کند و در صورت عفونت تنفسی با مشورت پزشک به بیمار آنتی بیوتیک دهد.

اهداف و برنامه های پرستار بیمار آسمی

پرستار بیمار آسمی تمام تلاش خود را می کند تا بیماری فرد مبتلا به آسم را درمان کند برای دست‌یابی به این موفقیت اهدافی را مد نظر قرار داده است که در ادامه این اعمال را مطرح می کنیم:

  1. بهبود بخشی به تبادل اکسیژن
  2. دفع ترشحات اضافی و خلط
  3. حفظ و بهبود راه هوایی باز
  4. کاهش و یا از بین رفتن صداهای اضافی و غیر طبیعی تنفسی
  5. بررسی عوارض احتمالی ناشی از اقدامات درمانی
  6. شناخت چگونگی شروع اقدامات اصلاحی، درمانی و پیشگیرانه مناسب
  7. بررسی علت های که منجر به بروز این بیماری شده
  8. آگاهی از نحوه درمان بیماری و مدیریت آن
پرستار بیمار آسمی
پرستار بیمار آسمی

وظایف پرستار بیمار آسمی در تهران

پرستار بیمار آسمی با انجام این اقدامات به درمان بیمار در منزل می پردازد:

  • پرستار بیمار آسمی باید تمام نقاط منزل را ضد عفونی کند و هر گونه آلودگی در منزل که به بیمار آسیب می زند را از بین ببرد.
  • از بروز عفونت در بدن بیمار در محیط اطراف بیمار جلو گیری کند.
  • برای مراقبت از بیماران آسمی باید از پارچه های استفاده شود که پرز نداشته باشند تا باعث آلرژی نشوند.
  • پرستار بیمار باید تمام دارو های بیمار را به خوبی بشناسد و آگاهی لازم درباره عمل کرد دارو را داشته باشد.
  • باید به این نکته توجه داشت که دارو های این بیماران باید به موقع مصرف شوند.
  • پرستار باید دقت داشته باشد که بیمار همیشه اسپری و دارو های خود را حتی خارج از منزل نیز همراه خودش داشته باشد.
  • پرستار و مراقب بیمار آسمی باید نحوه عملکرد دستگاه های کمک تنسی را به خوبی بداند و بتوانند از آن ها استفاده کند.
  • پرستار بیمار مبتلا به آسم باید به خوبی برنامه ریزی کند تا در زمان بروز حملات آسم بتواند کنترل کند و از قبل واکنش درست را نشان دهد.
  • پرستار حتماً باید از وجود دارو ها در منزل مطمئن باشد و به تاریخ انقضا دارو ها دقت کند.

پرستار بیمار آسمی در تهران مرکز سپید گستر

مرکز سپید گستر یکی از معتبر ترین مراکزی است که خدمات پرستاری ارائه می دهد، این مرکز دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت است و کلیه خدمات پرستاری بیمار توسط پرستاران آموزش دیده، متخصص و دارای سابقه کاری درخشان انجام می شود و این خدمات متناسب با نیاز خانواده ه به صورت شبانه روزی، روزانه و ساعتی ارائه داده می شود، برای دریافت خدمات این مرکز می توانید با شماره 02188928334 تماس بگیرید.

هزینه پرستار بیمار آسمی در تهران

میزان هزینه لازم برای استخدام پرستار بیمار آسمی بر اساس نرخ مصوب است که با توجه به نیاز بیمار و خانواده او این میزان می تواند متفاوت باشد.

انتشار یافته: 2
  1. مهتاب یاورزاد 4 ماه قبل

    سلام استفاده کردن از اسپری آسم در طول بیماری باعث عادت کردن به این دارو میشه؟ یکی از دوستان تو داروخانه کار میکنه گفته تا جایی که ممکنه از اسپری آسم استفاده نکنم، دلیلش چیه؟

    1. sepidgostar 4 ماه قبل

      سلام و عرض ادب، خیر اسپری یکی از داروهای مهم برای درمان این بیماری محسوب می شود که ممکن است ضروری باشد که ماه ها یا سال ها از آن استفاده کنید، قطع ناگهانی اسپری آسم میتواند باعث بازگشت علائم شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید