مراقبت از سالمند پیر چشم +علائم پیر چشمی

یکی از مهم ترین اختلالات و ناهنجاری هایی که در افراد سالخورده مشاهده می شود پیرچشمی است، زمانی که عضلات چشم دچار پوسیدگی می شوند و چشم افراد تحت تاثیر قرار می گیرد، پیر چشمی اتفاق می افتد در این مقاله به آموزش مراقبت از سالمند پیر چشم و علائم بیماری پیر چشمی می پردازیم.

پیرچشمی

پیر چشمی یکی  یا خستگی بینایی از رایج ترین مشکلات سالمندان است که در سنین بالا رخ می دهد، اگرچه پیرچشمی روش درمان دقیقی ندارد اما می توان با انجام روش های متفاوت درمانی اثرات پیرچشمی را کاهش داد.

علل بروز بیماری پیر چشمی

  • افزایش سن
  • فشار خون بالا
  • سوءتغذیه
  • دیابت
  • خستگی و بی خوابی
  • عیوب انکساری چشم
  • کاهش قدرت عضلات جسم مژگانی
  • سخت شدن پوسته عدسی چشم
آموزش مراقبت از سالمند پیر چشم و علائم بیماری پیر چشمی
آموزش مراقبت از سالمند پیر چشم و علائم بیماری پیر چشمی

پیرچشمی از چه سنی ممکن است رخ دهد؟

همان طور که توضیح دادیم پیر چشمی از ناهنجاری های دوران سنین سالمندی است که معمولا بعد از 45 سالگی رخ می دهد، امان بروز این بیماری به ندرت در افراد جوان تر وجود دارد، زمانی که عضلات داخلی چشم انسان دچار مشکل شوند علائم پیرچشمی مشاهده می شود.

با افزایش سن عضله های چشم انسان دچار پوسیدگی شده و سفت می شوند، در این زمان قدرت انقباض ماهیچه چشم کاهش پیدا می کند و همه اشیا حتی نزدیک ترین آن ها تار دیده می شوند، در این زمان حروف کتاب ها و مجلات خوانایی شان را از دست داده، تصاویر و اعداد، عقربه های ساعت و…  در هم آمیخته و ناخوانا می شوند.

عوامل تاثیر گذار در بیماری پیرچشمی

زمینه های ارثی و محیطی هر دو در ابتلا به بیماری پیرچشمی تاثیر گذار هستند، ضمن این که میزان شدت و ضعف این بیماری با توجه به دلایلی مختلف متغیر است، احتمال ابتلا به پیر چشمی در افرادی که دوره جوانی شان از چشم های شان به خوبی مراقبت نکرده اند در سنین پیری وجود دارد، در نتیجه با مراقبت های ویژه در دوران جوانی می توان شدت این بیماری را در سنین پیری کاهش داد.

وظایف پرستار سالمند در نگهداری از بیمار مبتلا به  علائم پیر چشمی

سالمندان مبتلا به پیر چشمی به مراقبت و پرستاری نیاز دارند، ضروری است که آن ها داروهایشان را به طور کاملا مرتب و در سیکل زمانی دقیق مصرف کنند، امکان دارد سالمندان به دلایل مشکلات بینایی توانایی انجام امور روزمره شان را از دست دهند.

پرستار سالمندی که به پیر چشمی مبتلاست از سالمند به صورت دقیق و اصولی مراقبت می کند، پرستار سالمند موظف به انجام امور مختلفی است که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

آموزش مراقبت از سالمند پیر چشم و علائم بیماری پیر چشمی
آموزش مراقبت از سالمند پیر چشم و علائم بیماری پیر چشمی

توجه به علائم و نشانه های ناراحتی بیمار

اصلی ترین وظیفه پرستار سالمندی که دچار بیماری های حاد و ناراحتی است توجه به علائم و نشانه هایی که سالمند دارد است، پرستار سالمند موظف است که فرد را تحت نظر قرار داده و در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی در سالمند پزشک را در جریان قرار دهد.

پرستار سالمند موظف است که به نیازهای ویژه بیمار توجه کند، این کار توسط پرستار متخصص و به صورت کاملا ویژه انجام می شود، چرا که هر فرد سالمندی نیازهای مخصوص به خود را دارد، به طور مثال برخی از سالمندانی که دچار پیر چشمی هستند اصلا نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند، ضمن این که ضروری است این افراد داروهای شان را در زمان معین شده مصرف کنند تا علائم بیماری پیر چشمی شان شدت پیدا نکند، کلیه خدماتی که توسط پرستاران مجموعه سپید گستر انجام می شود با توجه به اصول مراقبتی و تحت نظر پرستار آموزش دیده انجام می شود.

روش های موثر و کمک به سالمندان مبتلا به پیر چشمی

توجه کنید بهترین کمکی که می توان به سالمندان مبتلا به پیرچشمی کرد این است که از این افراد حمایت شود، برای درمان و رفع مشکل پیر چشمی سالمندان آن ها را نزد چشم پزشک متخصص برده و بیماری پیر چشمی او را تحت نظر پزشک متخصص درمان کنید.

پرستاری شبانه روزی از سالمند مبتلا به پیرچشمی

همان طور که توضیح داده شد سالمندان مبتلا به پیر چشمی به دلیل مشکلات بینایی توانایی انجام برخی از کارها را از دست داده و به مراقبت و نگهداری نیاز دارند، پرستاران فعال در مجموعه سپید گستر به ارائه خدمات تخصصی پرستاری به صورت ساعتی، روزانه، شبانه و شبانه روزی (24 ساعته)  از سالمندان می پردازند.

استخدام پرستار سالمند مبتلا به پیر چشمی

در درجه اول توصیه می کنیم پرستار سالمندی که به پیرچشمی مبتلا است را از طریق مراکز معتبری که دارای مجوزهای رسمی هستند انجام دهید، سپید گستر مجموعه ای معتبر است که می توانید با خیالی آسوده پرستاری از سالمندتان را به این مجموعه بسپارید.

کلیه پرستاران فعال در این مرکز خدماتی افراد متخصص و آموزش دیده ای هستند که به ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای پرداخته و خدماتش ان به صورت مداوم توسط کارشناسان مجموعه نظارت می شود.

تماس با مرکز سپید گستر

جهت ارتباط با کارشناسان مجموعه سپید گستر و یا استخدام پرستار سالمند از مجموعه خدمات پرستاری سپید گستر می توانید با شماره 02188928334 و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دستمزد پرستار سالمند مبتلا به پیر چشمی

دستمزد پرستار سالمند در مجموعه سپید گستر با توجه به نرخ های تعیین شده در وزارت بهداشت و درمان محاسبه شده و کاملا منصفانه می باشد.

درمان پیر چشمی سالمندان

اگرچه روش قطعی برای درمان پیر چشمی وجود ندارد اما روش های رایجی برای درمان این بیماری وجود دارد که عبارت اند از استفاده از عینک، لنزهای تماسی و جراحی انکساری که می توانند دید فرد سالمند را بهبود ببخشند.

آموزش مراقبت از سالمند پیر چشم و علائم بیماری پیر چشمی
آموزش مراقبت از سالمند پیر چشم و علائم بیماری پیر چشمی

هیچ یک از روش های درمان ذکر شده بهترین روش نیستند و هر یک دارای مزایا و معایبی هستند که با توجه به شرایط و نیازهای سالمند انتخاب می شود، در صورتی که پزشک از روش های اصلاحی اصولی و دقیق لیزر بر روی قرنیه چشم استفاده کند، دید بیمار بهبود پیدا کرده و پیر چشمی بیمار درمان می شود.

داروی درمان پیر چشمی

برای درمان پیر چشمی از دارو یا قرص خاصی استفاده نمی شوو و درمان این بیماری با استفاده از ابزار های کمکی انجام می شود.

درمان پیرچشمی توسط طب سنتی

روش های درمان پیر چشمی در طب سنتی توسط مراجع معتبر تایید نشده اند، در نتیجه درمان این بیماری را به پزشکان متخصص بسپاررید.

انتشار یافته: 2
  1. هدی شمس 6 ماه قبل

    خیلی مطلب مفیدی بود ممنون از شما

    1. sepidgostar 5 ماه قبل

      عرض ادب و احترام خوشحالیم که مفید بوده براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید