9 اشتباه رایج پرستار سالمند چیست

احتمال دارد هر انسانی در جاهایی برای انجام دادن کارهای خود خطا کند و دچار اشتباه شود، ضرب المثلی هست که می گوید انسان جایزالخطاست و نمی شود انتظار داشته باشیم که همه ی کارها بدون هیچ مشکل و نقصی انجام شود، ولی بعضی از خطا ها و اشتباهات هستند که می توانند لطمه و آسیب جبران ناپذیر وارد کنند خصوصا در پرستاری و نگهداری از افراد سالمند و بیمار، در نتیجه اهمیت دارد که نسبت به وظایف خود حساسیت داشته باشیم و اگر رخ داد عکس العمل به موقع و مناسب داشته باشیم، در این مقاله وب‌سایت سپید گستر می‌خواهیم درباره 3 اشتباه رایج پرستار سالمند صحبت کنیم.

3 اشتباه رایج پرستار سالمند
3 اشتباه رایج پرستار سالمند

تاخیر در حضور پرستار سالمند

ممکن است تاخیر در حضور گاهی اوقات اتفاق بیفتد، همه ی انسان ها بعضی روز ها به محل کار خود دیر تر از موعد می رسند و پرستار سالمند شما هم ممکن است این اتفاق برایش رخ دهد، ولی باید به 2 نکته دقت کرد: 1 این که تعداد این اتفاق خیلی کم باشد و آن را به شما بگوید، 2 این که چون این کار حساسیت زیادی دارد پس تاخیر در آن باید نسبت به کارهای دیگر کمتر باشد.

دقت کنید که اگر این دیر حاضر شدن در محل عادی شود، خیلی زود کنترل آن از دست تان خارج می شود و به جای این که باعث آرامش و آسایش شما شود باعث نگران و عصبی شدن شما می شود.

در نتیجه در این شرایط لازم است خیلی جدی موضوع را با خود پرستار و موسسه ای که از آن جا پرستار را استخدام کرده اید در میان بگذارید و اگر موضوع حل نشد شخص دیگری را به عنوان پرستار استخدام کنید.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

بی‌ نظمی در انجام مسئولیت‌ ها

مسئولیت هایی که به پرستار سالمند واگذار می شود ممکن است سخت و پیچیده نباشد ولی اجرای دقیق آن خیلی خیلی اهمیت دارد، در نتیجه اشتباهات پرستار سالمند تا حد بسیاری قابل بخشش نیست، وقت شناس بودن پرستار در وظایفی همانند حمام بردن سالمند و بقیه ی خدمت های بهداشتی، دادن داروها به سالمند، صرف غذا و موارد مشابه خیلی اهمیت دارد.

این نکات زمانی اهمیتش بیشتر می شود که سالمند بیماری خاصی داشته باشد، ممکن است فقط با از یاد بردن دادن یک وعده دارو به سالمند اتفاق جبران ناپذیری برای او بیفتد که هزینه های مادی و معنوی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

در نتیجه اشتباهات احتمالی پرستار را خیلی جدی بگیرید، این موضوع از مورد ابتدایی که مطرح شد خیلی مهم تر است، زیرا خطرات بیشتری برای زندگی فرد سالمند دارد در نتیجه در این شرایط خیلی جدی و با حساسیت زیاد تصمیم بگیرید و اطمینان حاصل کنید که مشکل فقط با یک تذکر حل می شود و در غیر این صورت فورا پرستار را عوض کنید.

9 اشتباه رایج پرستار سالمند
9 اشتباه رایج پرستار سالمند

بد اخلاقی با سالمند

شاید شما این موضوع را به عنوان یک اشتباه مشخص ندانید ولی این رفتار باعث کم شدن کیفیت زندگی فرد سالمند می شود، مهم ترین ویژگی یک پرستار خوب خوش اخلاقی و صبور بودن است، پرستار سالمند بابت کاری که می کند حقوق می گیرد  پس حتما باید با حوصله تمام و خوش رویی به کارهایش برسد.

پس خوب است در این مورد هر چند وقت یک بار از سالمند خودتان در خلوت اطلاعاتی بگیرید، مطمئن شوید که با پرستارش مشکلی ندارد، بعضی اوقات فرد سالمند در این موضوع کم حرفی می کنند و به حق و حقوق خودشان آگاهی ندارند، پس خوب است این موضوع را با سر زدن ناگهانی و گاه و بیگاه و بررسی کردن ارتباط آن ها مورد بررسی قرار دهید، در آخر بودن یک پرستار بداخلاق و بی حوصله  ممکن است بدترین رخدادی باشد که برای سالمند شما رخ می دهد.

امیدوارم با مطالعه این موارد در انتخاب و کنترل پرستار مورد نظر خود موفق تر باشید، ما در سپید گستر این کار را برای شما ساده کرده ایم و با معیارهای دقیق استخدام، بهترین کارایی، مسئولیت پذیری و رفتار را ارائه می دهیم.

بی توجهی به بیماری های سالمند

سالمندان در این دوره از زندگی شان دچار مشکلات جسمی و روحی فراوانی شده و ممکن است به انواع بیماری ها مبتلا شوند، سالمندان در این دوره دچار بیماری های قلبی عروقی، بیماری های روحی و روانی، آلزایمر، پارکینسون و… می شوند که درمان هر یک از آن ها نیازمند دارو و شیوه های درمان متفاوت می باشد، پرستار سالمند موظف است که با کلیه بیماری های دوره سالمندی، درمان بیماری ها، عوارض بیماری ها، تداخلات دارویی و… آشنایی کافی داشته باشد.

پرستار باید با اطلاع کامل از بیماری های سالمند با از وی مراقبت و نگهداری کند، یکی از رایج ترین اشتباهاتی که پرستار سالمند انجام می دهد این است که پرستار به بیماری های سالمند توجه نکرده و او را سرزنش کند.

9 اشتباه رایج پرستار سالمند
9 اشتباه رایج پرستار سالمند

بی توجهی به روحیه سالمند

روح انسان یکی از مهم ترین ابعاد وجود هر فرد است، سالمندان در این دوره از زندگی شان به دلایلی همچون ناتوانی در امور، از دست دادن همسر و دوستان، بیماری های جسمی و… دچار مشکلات روحی و روانی می شوند، پرستار سالمند می داند که باید به روحیات سالمند توجه کند و از طریق برقراری ارتباط سالم و موثر با سالمند از وی مراقبت کند.

بی توجهی به روحیات و خلقیات سالمندان یکی از رایج ترین اشتباهات پرستار سالمند است که باید به آن توجه شود.  

عدم درک سالمند

پرستار سالمند بتواند شرایط، نیاز ها و بیماری های سالمندان را درک کند و با توجه به این موارد به مراقبت و نگهداری از سالمند بپردازد، عدم درک سالمند از طرف پرستار از رایج ترین اشتباهات پرستار سالمند است که پرستار باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

عدم توجه به داروهای سالمند

تداخلات دارویی یکی از مشکلات اساسی در سالمندان است که ممکن است اثرات جبران ناپذیری در پی داشته باشد، عدم توجه به داروهای سالمند و زمان و طرز مصرف صحیح داروها امکان تداخلات آن ها وجود دارد، در نتیجه عدم توجه به داروهای سالمند را می توان از مهم ترین اشتباهات رایج پرستاران عنوان کرد.

پرستار باید با انواع داروها، تداخلات آن ها و طریقه مصرف آن ها آشنایی کامل داشته باشد تا سالمند دچار مشکلات جدی در این زمینه نشود.

عدم رفتار صحیح با سالمند

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که پرستاران انجام می دهند رفتار اشتباه با سالمندان است، به هیچ عنوان نباید با سالمندان همچون کودکان رفتار کرد، سالمندان افراد عاقل و بالغی هستند که تجربه های بسیاری دارند و عدم رفتار صحیح با آن ها موجب رنجش خاطرشان خواهد شد.

3 اشتباه رایج پرستار سالمند
3 اشتباه رایج پرستار سالمند

عدم توجه به بهداشت سالمند

پرستار سالمند موظف است که بهداشت فردی سالمند را رعایت کند، بسیاری از سالمندان توانایی انجام امور بهداشتی را ندارند از این جهت پرستار موظف است که امور بهداشتی سالمند را انجام دهد، محیط زندگی او را تمیز کند، بی توجهی به بهداشت سالمند می تواند سالمند را دچار مشکلات اساسی کند، در نتیجه بی توجهی پرستار به بهداشت سالمند از دیگر اشتباهات رایج پرستار طلقی می شود و باید برطرف شود.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
انتشار یافته: 8
  1. محمدجواد رفیعی 1 سال قبل

    بهترین ها براتون که بهترین هارو به ما ارائه میدید

  2. سجاد محمدزاده 1 سال قبل

    برای سه قلوهامون از شرکت شما پرستار گرفتم خیلی خانم محترمی هستند، با خیال راحت به کارهام میرسم

  3. حبیب محمد 1 سال قبل

    ببخشید میخواستم بپرسم که امکان استخدام پرستار کودک شبانه روزی هم وجود دارد؟

  4. منصور سلیمانی 1 سال قبل

    مطالب مفید و کاربردی خوبی دارید

  5. جواد فراهانی 1 سال قبل

    مقاله های بسیار آموزنده ای داخل سپید گستر
    تون دارید اگر اجازه بدید من داخل وب سپید گستر
    م منتشر کنم

  6. سیدعلی طباطبایی 1 سال قبل

    این مطلب حرف نداشت

  7. احدرضا نوری 7 ماه قبل

    واقعا خوشحالم که با مجموعه شما آشنا شدم، پرستاری که از شما استخدام کردم واقعا خانم صبوری هستن و خیلی راضی هستم

    1. sepidgostar 7 ماه قبل

      سلام و عرض ادب ممنون از نظر خوبتون خوشحالیم که از پرستارمون رضایت دارید، موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید