فیزیوتراپی در منزل در تهران

فیزیوتراپی در منزل در چه مواردی و به چه صورت انجام می شود خدمات مراقبت و پرستاری در منزل به شما این اطمینان را می‌دهد که هرگز بهزیستی سالمندان به خطر نمی‌افتد، فیزیوتراپ ها با رعایت دستورالعمل های مربوط به حرفه پزشکی و حضور در منزل، سعی می‌کنند مراقبت دلسوزانه‌ای از سالمند شما داشته باشند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل به بیماران فرصت می‌دهد تا در میان اعضای خانواده خود بهبود یابند هیچکس نمی‌تواند آینده را پیش بینی کند، با این حال، اگر شما یا همسرتان یا فردی از عزیزانتان، بیماری پزشکی مزمنی دارد که انتظار می‌رود با گذشت زمان بدتر شود، بسیار مهم است که در مورد چگونگی کنترل مشکلات جسمی ‌و حرکتی چه تصمیمی‌خواهید گرفت، زیرا گاها دیده می‌ شود از دست دادن زمان در برخی از بیماری ها، عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. 

فیزیوتراپی در منزل
فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل از خدمات تخصصی و حرفه ای است که ضروری است توسط افراد متخصص انجام می شود، افرادی که به دلایل مختلفی نمی توانند از به مراکز درمانی برای فیزیوتراپی مراجعه کنند می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند، در این روش  با توجهخ به نیاز بیمار در منزل از روش ها و متدهای درمانی خاصی استفاده می شود.

در چه مواردی فیزیوتراپی در منزل انجام می‌شود؟

بیماری های زیادی مانند: آرتروز، پوکی استخوان، سرطان، بیماری آلزایمر، نیاز به تعویض مفصل ران و مفصل زانو، اختلالات تعادل، بی اختیاری و … وجود دارد که بسیاری از افراد با افزایش سن به آنها دچار می‌شوند.

پرستار سالمندان در ارائه درمان برای چنین شرایطی، از فیزیوتراپی به منظور بازیابی تحرک، افزایش سطح تناسب اندام، کاهش درد و ایجاد مزایای دیگر یاد می‌کنند.

فیزیوتراپی سالمندان نتایج ثابت شده‌ای برای بهبود و درمان افراد مسن که دارای هر سطح ناتوانایی جسمی ‌و حرکتی بوده اند، نشان داده است، انجام دوره‌ای و دراز مدت این روش های درمانی، نشان می‌دهد که فیزیوتراپی سبب بهبود تعادل و قدرت جسمی ‌و حرکتی آنها و در نهایت ایجاد اعتماد به نفس و فعال شدن سالمندان می‌شود.

برخی از افراد، فیزیوتراپی را به عنوان نوعی درمان مکمل برای بهبودی های پس از تصادف و یا بهبود اثرات بیماری هایی مانند: سکته مغزی می‌دانند، در حالی که این روش درمانی برای افزایش میزان تعادل، قدرت، تحرک و تناسب اندام کلی مفید است. 

ما در یک مقاله به موضوع توانبخشی سالمندان پرداختیم که می تواید آن را مطالعه کنید 

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

مراقبت فیزیوتراپی در منزل

به نقل از  cbphysiotherapy - فیزیوتراپی نوعی درمان است که به افراد کمک می کند تا پس از جراحی، بیماری، تروما یا بیماری، به وضعیت طبیعی سلامت خود از لحاظ جسمی و روحی برگردند. همچنین به عنوان فیزیوتراپی شناخته می شود، از رویکردهای مختلفی مانند فیزیکی، آموزشی و روش ها برای کمک به بهبودی سریع بیمار استفاده می کند. فیزیوتراپی به مشکلات ارتوپدی، قلبی، عصبی و سایر مشکلات می پردازد و می تواند برای درمان بیماران در همه گروه های سنی، از نوزادان تا سالمندان مورد استفاده قرار گیرد. درمان فیزیوتراپی ابتدا علت اصلی هر مشکلی را شناسایی می کند و بر این اساس روش را برنامه ریزی می کند.

 لزوم انجام فیزیوتراپی در منزل چیست؟

مراقبت از سالمندان پیچیده است، زیرا همواره شرایط جسمی ‌و حرکتی این افراد به گونه ای است که نیاز به دانش بسیاری از تخصص ها دارد.

سالمندان اغلب از لحاظ اسکلتی_عضلانی، قلبی عروقی و مغز و اعصاب، دچار بیماری می‌شوند، در برخی موارد، این بیماری‌ها در سالمند هم پوشانی دارند، به این مفهوم که افراد مسن هم زمان دارای علائم چندین بیماری هستند با توجه به اثر پیری بر وضعیت سلامتی افراد مسن و الگوی بیماری آنها، توصیه می‌شود که فیزیوتراپی در افراد مسن بهتر است در منزل و بر پایه دانش باشد. 

فیزیولوژیست سالمند باید بتواند بیمار را از لحاظ اسکلتی_عضلانی، عصبی و قلبی_عروقی ارزیابی کند و همچنین در زمینه مراقبت و پرستاری از سالمند در منزل آموزش دیده باشد بنابراین، مهارت‌های ضروری برای یک فیزیوتراپیست متخصص در مراقبت‌ های سالمندان، باید شامل دانش کامل در مورد روش‌ های فیزیوتراپی در این سه دسته باشد.

فیزیوتراپی در منزل
فیزیوتراپی در منزل

مقاله 10 نوع از شایع‌ترین بیماری‌های سالمندان کدام است؟ را حتما بخوانید.

 چه کسانی می‌توانند از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند؟ 

    اگر هر یک از شرایط زیر را دارا باشید، می‌توانید فیزیوتراپی در منزل تهران را انتخاب کنید:

  • بیمار دچار کاهش قدرت عضلانی شدید شده است.
  • بیمار دچار چاقی مفرط باشد.
  • بیمار دچار هماهنگی ضعیف و سفت مفاصل است. 
  • سالمند دچار عدم تحرک و تعادل باشد.
  • سالمند دچار بیماری های قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت، آرتروز باشد.
  • سالمند دچار بیماری های ریوی مانند بیماری انسداد ریوی مزمن باشد.
  • بیمار دچار شکستگی شده است.
  • بیمار در خارج از خانه آرامش ندارد.
  • بیمار به تازگی عمل جراحی انجام داده است.
  • بیمار دچار عدم کنترل ادرار و مدفوع است.

همه این موارد می‌تواند تأثیر زیادی در زندگی روزمره آنها داشته و استقلال سالمند را کاهش دهد، در هر یک از موارد بالا ممکن است در مسیر رفت و آمد خطرات و موانع زیادی به شما و بیمارتان تحمیل شود که اجتناب از آنها غیر ممکن است. 

در حال حاضر با توجه به همه گیری و شیوع بیماری کرونا، از آنجا که این دسته از افراد در معرض خطر جدی و تهدید کننده قرار دارند، بهتر است برای بهبود وضعیت سالمند عزیزتان، از خدمات پرستاری در منزل، پرستار سالمند در منزل و فیزیوتراپی در خانه و اعزام فیزیوتراپ در منزل سپید گستر، حتما استفاده کنید.

فیزیوتراپی در منزل
فیزیوتراپی در منزل

مزایای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی قدرت بدنی بیماران را تقویت کرده و سلامتی بیماران را بازیابی می کند، فیزیوتراپی در منزل دارای مزایای بسیاری است که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  1. دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل راحت تر از انجام این خدمات در مراکز درمانی است.
  2. مراقبت هایی که در فیزیوتراپی ارائه می شوند کاملا خصوصی هستند.
  3. نیازی برای مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت خدمات فیزیوتراپی ندارید.
  4. با دریافت خدمات فیزیوتراپی خانواده ناظر بوده و حمایت های لازم را انجام می دهند.
  5. سرعت روند بهبودی افزایش پیدا می کند.
  6. دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل از بروز بیماری های مسری و انتقال عفونت های بیمارستانی جلوگیری می کند.
  7. هزینه خدمات فیزیوتراپی در منزل کاملا مناسب و مقرون به صرفه است.
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
انتشار یافته: 7
  1. محمدحسین دهقانی 2 سال قبل

    گل گفتید دست مریضاد

  2. هادی جاوید 2 سال قبل

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  3. مسلم ایرانی 2 سال قبل

    خواستم تشکر کنم از پشتیبانی خوب شرکت سپید گستر، واقعا حرفه ای هستید

  4. حامد طهماسبی 2 سال قبل

    سلام وقت شما بخیر میخواستم بدونم پرستار متخصصی که بتواند از کودک صرعی به صورت 24 ساعته مراقبت کند دارید؟

  5. اسماعیل رمضانی 2 سال قبل

    سلام موسسه سپید گستر مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دارد یا خیر؟

  6. اکرم حجتی 8 ماه قبل

    سلام هر جلسه فیزیوتراپی چقدر طول میکشه و هزینه فیزیوتراپی چقدره؟

    1. sepidgostar 8 ماه قبل

      عرض ادب و احترام مدت زمان جلسه های درمانی فیزیوتراپی از 30 تا 120 دقیقه متفاوت بوده و هزینه آن با توچه به خدماتی که دریافت می شود متغیر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید