راهکارهایی برای تربیت کودک مهربان

همه ی والدین دوست دارند که فرزند آن ها فردی مهربان باشد، تربیت کردن کودکان مهربان با استفاده از راه های تربیتی ممکن است تنها به حوصله و دقت نیاز دارد، ما باید کودکان را به مهربانی کردن به دیگران تشویق کنیم تا فردی مهربان و با توجه بار بیاید، اگر نگهداری از کودک در منزل به عهده شما است یا پرستار کودک هستید درباره ی مهربانی کردن به دیگران با او گفت و گو کنید، مهربانی کردن یعنی توجه داشتن به دیگران، انسان های مهربان بدون این که از کسی توقع داشته باشند با همه ی افراد مهربان هستند، به کودک خود آموزش دهید که در همه وقت با همه مهربان باشد.
تربیت کودک مهربان
تربیت کودک مهربان

الگوی مهربانی باشید

شما که والدین فرزند خود هستید به عنوان اولین آموزگار او شناخته می شوید، اگر دوست دارید که فرزند شما مهربان باشد باید خود شما هم افراد مهربانی باشید و آگاهانه مهربانی خود را به بقیه نشان دهید.
در روز اتفاقات زیادی می افتد، از زمان استفاده کنید و به بقیه ی افراد مهربانی کنید.
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

کودک را به خاطر رفتارهای خاص تشویق کنید

برای این که یک کودک مهربان را تربیت کنید این که بخواهید او را مدام تشویق کنید نتیجه خوبی در تربیت او ندارد همان گونه که کم تشویق کردن او اثرات بدی بر کودک دارد، شما باید کودک را بعد از انجام یک کار خاص تشویق کنید تا وی احساس موفقیت کند.

زمانی که کودک شما به دوست خود مهربانی می کند مثلا اسباب بازی خود را به او می دهد او را تشویق کنید تا کودک شما بفهمد که به او و کار هایش توجه می کنید و از مهربان بودن او خوشحال می شوید.

اشتباهات خود را بپذیرید

بحث کردن و اختلاف نظر داشتن بین پدر و مادر کاملا طبیعی است ولی کار و رفتاری که در آخر بحث انجام می دهید اثر زیادی بر رفتار کودک شما دارد، اگر شما مقصر هستید حتما از طرف مقابل تان معذرت خواهی کنید، این کار باعث می شود تا فرزند شما اشتباه خودش را بپذیرد و احساس فروتنی در او افزایش یابد و تقویت شود.

تربیت کودک مهربان
تربیت کودک مهربان

مهربانی قهرمانان را به کودک یادآوری کنید

با توجه به فیلم ها و بازی های رایانه ای که کودکان با آن ها سر و کار دارند کودکان قهرمانانی دارند، این قهرمانان برای کودکان شما الگو هستند و اثر زیادی بر رفتار آن ها دارند، شما افرادی که مهربان هستن را به کودک خود معرفی کنند تا این افراد برای آن ها الگو باشند، به فرزندان خود بگویید کسانی که قهرمان مهربان هستند پیش بقیه محبوب تر هستند و او را به رفتار مهربان داشتن تشویق کنید.

دعا کنید

دعا کردن یکی از روش های شکر گزاری است که مهربانی کودکان را تقویت می کند، دعا کردن معنویت را در کودکان تقویت کرده و به افزایش صبر و تواضع کودکان نیز کمک می کند.

کارهای خیریه انجام دهید

سازمان های خیریه زیادی وجود دارد که شما می توانید با فرزند خود به آن جا بروید و داوطلبانه کار خیر کنید، مثلا در شروع سال تحصیلی یا سال نو می توانید با کودک خود لباس، کیف و لوازم التحریر تهیه فرمایید و به جشن نیکوکاری بروید.

اگر برای تفریح به طبیعت رفته اید می توانید در آخر روز محیط اطراف را برای حفظ محیط زیست تمیز کنید و زباله ها و نایلون هارا جمع کنید، این کار ها تجربه خوبی برای فرزند شما است تا احساس مسئولیت را او تقویت کنید.

تربیت کودک مهربان
تربیت کودک مهربان

مثبت‌ اندیشی را تقویت کنید

مثبت اندیش بودن شما اثر زیادی روی کودک دارد، از چیز های کوچک و ریز در زندگی لذت ببرید این کار را به کودک خود هم یاد دهید و بعد یادآوری کنید، در طول روز در موقعیت های متفاوت مثبت نگری را به کار ببرید تا کودک آن را از شما یاد بگیرد و برای داشته هایش قدردان باشد.

به حیوانات رسیدگی کنید

رسیدگی کردن به حیوان ها و غذا دادن به آن ها، مهربانی کردن و احساس مسئولیت در کودکان را زیاد می کند، اگر درخانه از حیوان خانگی نگهداری می کنید در غذا دادن به او و رسیدگی کردن به او کودک خود را سهیم کنید تا او کم کم مسئولیت پذیری را فرا گیرد، با غذا دادن و ریختن دانه بر روی لبه پنجره برای پرندگان مهربانی را به فرزند خود آموزش دهید.

سپید گستر انواع خدمات نگهداری از کودک در منزل را با متدهای پیشرفته ارائه می دهد، جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید، امیدوایم که این مقاله برای تان مفید باشد.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
انتشار یافته: 5
  1. ناصر فاطمی 2 سال قبل

    ضمن عرض سلام ودست مریزادجانانه به شما عزیزانی که در تهیه این مطالب خوب وسهل الهضم برای افرادمبتدی و آماتور…زحمت کشیده اید.سوالی داشتم وآن اینکه بعدازبهبودزخم چطوری بدانیم کدام جوراب واریسی مناسب ماهستند؟؟؟فروشنده ها که فقط میگویند سایز بزرگ یاکوچک هست.ولی مثلا یکی از ساق پا من تورم اندکی داردولی پای دیگر اصلا تورم ندارد.ساده بفرمایید تشخیص جوراب واریسی مناسب هرکسی چطوری انجام میشود.ممنون

  2. یوسف دهقان 1 سال قبل

    چقدر خوبه میتونیم اطلاعات مفید از شما یاد بگیریم

  3. محمدحسین قاسمی 12 ماه قبل

    هر چی از خوب بودن سپید گستر
    تون بگم کمه

  4. سما گرجی 7 ماه قبل

    مطلب خیلی جذابی بود واقعا، چقدر به نکته های خوبی اشاره کردید

    1. sepidgostar 7 ماه قبل

      عرض ادب و احترام خیلی خوشحالیم که رضایت داشتید و ممنون از همراهی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید