بیماری قلبی یک از مشکلات شایع قرن بیستم است که افراد در سراسر دنیا به دلیل عدم رعایت سبک صحیح زندگی و تغذیه مناسب، در کنار عوامل ژنتیکی به آن مبتلا می‌شوند.

بیماری‌ های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در دنیا هستند. از این رو مهم است که افراد برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری قلبی، در مورد قلب خود اطلاعات کافی و درست را کسب کنند. اگر به بیماری قلبی مبتلا هستید؛ ‌می‌توانید با آگاهی بیشتر از بیماری خود و مراقبت بهتر، زندگی سالم و فعال‌تری داشته باشید، ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که ناراحتی قلبی چیست؟ علائم قلب درد شامل چه علائمی است؟

بیماری‌ های قلبی
بیماری‌ های قلبی

 

بیمار قلبی اغلب به دلیل درد زیاد و ترس از وقوع اتفاقات ناگوار، زندگی خود را محدود کرده و ریتم و روال غیرعادی به آن ‌می‌بخشد. این در حالی است که بسیاری از بیماران مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی ‌می‌توانند زندگی شاد و پرتحرکی را داشته باشند. انواع مشکلات قلبی ‌می‌تواند دلایل و علل مختلفی داشته باشد. بنابراین دانستن تفاوت آنها مهم است.

شرکت پرستاری سپید گستر خدماتی مانند پرستار سالمند، پرستاری کودک و پرستاری از افراد بیمار و معلول را انجام دهد که این خدمات توسط بهترین پرستارها و بهیارها انجام می شود.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

هر آنچه که باید در مورد بیماری قلبی بدانید

به نقل از medicalnewstoday - بیماری قلبی به هر وضعیتی اطلاق می شود که بر قلب تأثیر بگذارد. انواع مختلفی وجود دارد که برخی از آنها قابل پیشگیری هستند.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. از هر 4 مرگ حدود 1 مورد در ایالات متحده به دلیل بیماری قلبی رخ می دهد و این وضعیت بر همه جنسیت ها و همچنین همه گروه های نژادی و قومی تأثیر می گذارد.
آشنایی با بیماری‌ های قلبی
آشنایی با بیماری‌ های قلبی

علائم ناراحتی قلبی

به طور معمول افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا می شوند معمولاً یک یا دو نشانه هشدار دهنده این بیماری را تجربه می کنند. در ادامه به مهم ترین علائم و نشانه های بیماری قلبی اشاره شده است.

ناراحتی قفسه سینه

ناراحتی قفسه سینه که معمولاً به صورت درد یا سوزش خفیف در قفسه سینه احساس می شود. این موضوع معمولاً ممکن است هنگام استراحت و یا حین فعالیت بدنی ایجاد شود. توجه داشته باشید که اگر درد مختصر باشند و یا لمس کردن و فشردن ناحیه موجب تشدید آن شود مشکل از قلب نیست.

یکی دیگر از علائم مشکلات قلبی حالت تهوع سوء هاضمه و یا درد در معده است. بسیاری از افرادی که به مشکلات قلبی مبتلا هستند دچار سوء هاضمه سوزش سر دل و حالت تهوع می شوند. حتی ممکن است برخی افراد دچار استفراغ شوند. هر چند که ناراحتی های معده دلایل زیادی دارد و می تواند با مشکلات قلبی ارتباطی نداشته باشد. اما گاهی اوقات این علائم نشان دهنده مشکلات قلبی هستند و از همین رو باید جدی گرفته شوند.

بیماری های قلبی
بیماری های قلبی

درد در بازو

از دیگر علائم بیماری های قلبی می توان به دردی که به ناحیه بازو گسترش پیدا کرده اشاره کرد. بیشتر افرادی که به مشکلات قلبی دست و پنجه نرم می‌ کنند با حمله قلبی ممکن است در سمت چپ بدن خود احساس درد کنند. معمولاً درد همیشه از سینه شروع می شود و سپس تا بازو کشیده می شود.

سرگیجه و سبکی سر

یکی دیگر از علائم بیماری های قلبی احساس گیجی و سبکی سر است. معمولا افرادی که به بیماری قلبی مبتلا هستند در زمان حمله یک لحظه تعادل خود را از دست می ‌دهند و یا احساس ضعف می کنند. هر چند که این اتفاق ممکن است گاهی اوقات در اثر کاهش فشار و یا برخاستن ناگهانی ایجاد شود اما زمانی که احساس سبکی و گیجی همراه با ناراحتی در قفسه سینه و تنگی نفس همراه باشد لازم است فرد برای اطمینان از پزشک متخصص کمک ‌گیرد.

درد در گلو فک

مورد بعدی درد در ناحیه گلو و فک است این درد زمانی از علائم بیماری قلبی محسوب می شود که همراه با درد در قفسه سینه همراه شود گاهی اوقات فشار شدید قفسه سینه می تواند به داخل گلو گسترش پیدا کند و این موضوع در برخی مواقع می تواند نشان دهنده حمله قلبی باشد.

خستگی زود رس

موضوع بعدی خستگی زودرس است افرادی که به بیماری قلبی مبتلا هستند معمولاً بالا رفتن از پله ها حمل مواد غذایی ورزش کردن و یا هر فعالیت دیگری احساس خستگی و کوفتگی شدید می کنند این نشانه معمولاً در خانم هایی که مشکلات قلبی مبتلا هستند بیشتر است.

ضربان قلب نامظم

ضربان قلب نامنظم یکی دیگر از علائم بیماری های قلبی محسوب می شود. بسیاری از افرادی که به مشکل قلبی مبتلا هستند با آریتمی ضربان قلب نامنظم روبرو می شود. از همین رو لازم است این افراد تحت درمان پزشکی قرار بگیرند.

بیماری های قلبی
بیماری های قلبی

بیماری‌های قلبی عروقی چیست؟

بیماری‌ های قلبی عروقی بیماری‌هایی هستند که بر ساختار یا عملکرد قلب شما تأثیر می‌گذارند. بر این اساس توانایی قلب بیمار قلبی کاسته و یا ناقص ‌می‌شود. برخی از این بیماری‌ها عبارتند از: 

  • ریتم غیرطبیعی قلب یا آریتمی
  • مشکلات آئورت و سندرم مارفان
  • بیماری قلبی مادرزادی
  • بیماری عروق کرونر (تنگی  عروق)
  • ترومبوز وریدی عمقی و آمبولی ریه
  • حمله قلبی
  • نارسایی قلبی
  • بیماری عضله قلب (کاردیومیوپاتی)
  • بیماری‌های دریچه قلب
  • بیماری پریکارد
  • بیماری عروق محیطی
  • بیماری ‌روماتیسمی ‌قلب
  • سکته
  • بیماری عروقی و عصبی ماهیچه قلب 

در ادامه به توضیح هر یک از این بیماری‌ها خواهیم پرداخت. 

آریتمی ‌یا ریتم غیر طبیعی قلب

قلب عضوی شگفت‌انگیزی است. هر دقیقه چندین ریتم ثابت و یکنواخت زده و روزانه حدود 100000 بار ‌می‌تپد. اما گاهی اوقات قلب از ریتم خود خارج ‌می‌شود. هنگا‌می‌که پزشک شما ضربان قلبتان را نامنظم یا ‌آریتمی ‌تشخیص دهد؛ شما به نوعی دچار بیماری قلبی شده‌اید. ‌آریتمی‌ که دیس ریتمی ‌نیز نامیده ‌می‌شود؛ ‌می‌تواند ضربان قلب ناهماهنگ یا ضربان قلبی را ایجاد کند که خیلی کند یا خیلی سریع است.

بیماری آئورت و سندرم مارفان

آئورت شریان بزرگی است که از قلب شما خارج ‌می‌شود و خون غنی از اکسیژن را به بقیه بدن ‌می‌رساند. دو حالت ‌می‌تواند باعث گشاد شدن یا پارگی رگ آئورت شود. این احتمال در حالات زیر برای بیمار قلبی اتفاق می‌افتد:

  • تصلب شرایین (عروق سخت شده)
  • فشار خون بالا
  • اختلالات بافت همبند (مشکلاتی مانند اسکلرودرمی، استخوان سازی، سندرم Ehlers-Danlos و  بیماری کلیه پلی کیستیک ‌می‌توانند دیواره رگ‌های خونی شما را ضعیف کنند.)
  • جراحت

چنانچه به بیماری قلبی آئورتیک مبتلا هستید؛ به تیمی ‌متشکل از متخصصان و جراحان زبده برای درمان خود نیاز خواهید داشت.

کاردیومیوپاتی‌ها

این اصطلاح برای بیماری‌ های عضله قلب به کار می‌رود. اشکال مختلفی از این بیماری قلبی وجود دارد و گاهی اوقات به اصطلاح قلب بزرگ شده نیز نامیده ‌می‌شود. بیمار قلبی که دارای این شرایط است؛ معمولا دارای قلبی ‌می‌باشد که ماهیچه آن به طور غیرمعمول بزرگ، ضخیم یا سفت است.

قلب این بیماران قلبی نمی‌تواند خون را به اندازه لازم پمپ کند. کاردیومیوپاتی‌ها چنانچه درمان نشوند؛ بدتر ‌می‌شود. آنها ‌می‌توانند منجر به نارسایی قلبی و ریتم غیر طبیعی در قلب شوند.

کاردیومیوپاتی ممکن است گاهی به شکل موروثی دیده شوند؛ اما اغلب ‌می‌توانند ناشی از فشار خون بالا، دیابت، چاقی، بیماری‌های متابولیکی یا عفونت باشند.

انواع بیماری های قلبی
انواع بیماری های قلبی

بیماری قلبی مادرزادی

این بیماری به دلیل بروز مشکل در یک یا چند قسمت از قلب یا رگ‌ های خونی قلب رخ می‌دهد. بیمار قلبی مبتلا، معمولا از دوران جنینی و بدو تولد با این مشکلات دست و پنجه نرم ‌می‌کند. آمارها نشان ‌می‌دهند که از هر 1000 کودک حدود 8 نفر آنها به این بیماری مبتلا ‌می‌شوند. این کودکان ممکن است از بدو تولد علائمی داشته باشند. اما برخی از افراد تا قبل از کودکی یا حتی بزرگسالی علائمی ‌ندارند.

پزشکان معتقدند ژن‌ها ممکن است در بروز این دسته بیماری‌های قلبی نقش موثری داشته باشند. در مواردی هم امکان دارد کودک قبل از تولد در معرض عفونت‌های ویروسی و یا مصرف الکل و مواد مخدر توسط مادر قرار بگیرد و مبتلا شود. تما‌می ‌این موارد ‌می‌توانند به شکل موثری در بروز این اختلالات و بیماری قلبی نقش داشته باشند. 

بیماری عروق کرونر

این بیماری اغلب به دلیل مسدود شدن رگ کرونر که مسئول رساندن اکسیژن و مواد مغذی به قلب است اتفاق ‌می‌افتد. در اثر رسوبات چربی دیواره این رگ سفت و سخت ‌می‌شود. در این شرایط به آن تصلب شرایین نیز گفته ‌می‌شود.

ترومبوز ورید عمقی و آمبولیسم ریوی

لخته خون در رگ‌های بزرگ معمولا در پاها ایجاد می‌شود. این ترومبوز ورید عمقی (DVT) است. لخته‌ها ‌می‌توانند رقیق‌تر شده و از طریق جریان خون شما به ریه‌ها بروند. آنها به راحتی ‌می‌توانند جریان خون درون رگ‌های ریه را مسدود کنند. به این حالت آمبولی ریوی گفته ‌می‌شود. این شکل از بیماری قلبی سلامت و زندگی بیمار قلبی را تهدید ‌می‌کند. از این رو به فوریت پزشکی نیاز دارد.

افراد ممکن است به دلیل داشتن ژن این بیماری و یا سابقه خانوادگی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به DVT باشید. موارد دیگری که ‌می‌توانند خطر این گرفتگی را افزایش دهد شامل نشستن‌های طولانی مدت مانند رانندگی و خیاطی، استراحت طولانی در رختخواب، بارداری و استفاده از قرص‌ های ضد بارداری یا داروهای هورمونی باشند.

نارسایی قلبی

هر چند این اصطلاح ‌می‌تواند ترسناک باشد؛ اما این بدان معنا نیست که قلب شما دیگر توانایی کارکردن ندارد یا به زودی از کار می‌افتد. این بیماری قلبی سبب ‌می‌شود تا قلب شما آنطور که باید، ضربان و نبض نداشته باشد. به همین دلیل بدن شما نمک و آب را در خود نگه داشته که سبب تورم و تنگی نفس ‌می‌شود.

نارسایی قلبی یکی از بیماری های قلبی رایج در سراسر دنیا است و البته از مهم‌ترین علت بستری شدن افراد بالای 65 سال نیز ‌می‌باشد. طبق اعلام انجمن قلب آمریکا پیش‌بینی ‌می‌شود تا سال 2030 تعداد مبتلایان به نارسایی قلبی 46 درصد افزایش یابد.

بیماری های قلبی
بیماری های قلبی

بیماری‌ های دریچه قلب

دریچه‌های قلب در انتهای خروجی هر یک از بطن‌ها قرار دارند. عامل اصلی جریان یافتن خون همین دریچه‌ها ‌می‌باشند. برخی اوقات این شیرهای ورود و تخلیه خون دچار اشکلاتی ‌می‌شوند که عبارتند از:

  • تنگی مجرای آئورت. در این بیماری دریچه آئورت بیمار قلبی بسیار تنگ و باریک ‌می‌شود. در نتیجه میزان پمپاژ جریان خون از قلب به بقیه بدن کاهش ‌می‌‌یابد.
  • نارسایی دریچه میترال. در این شرایط دریچه میترال قلب بیمار قلبی به اندازه کافی محکم بسته نمی‌شود. این اتفاق سبب نشت خون به سمت عقب و تجمع مایعات در ریه‌ها ‌می‌شود.
  • افتادگی دریچه میترال. دریچه بین بطن‌های پایین و بالا در سمت چپ قلب بیمار درست بسته نمی‌شود.

پریکاردیت

این بیماری قلبی بسیار نادر است و معمولا به این شکل است که پوشش داخلی قلب ملتهب می‌شود. اغلب عفونت عامل پدیدار شدن این بیماری است.

روماتیسم قلبی

تب ‌روماتیسمی ‌یک بیماری التهابی است که بیشتر در کودکان شایع ‌می‌باشد. بروز این مشکل سبب آسیب‌دیدگی دریچه‌های قلب ‌می‌شود. 

تب ‌روماتیسمی ‌در پس استرپتوکوک به شرط درمان نشدن اتفاق می‌افتد. گلودرد استرپتوکوکی یک بیماری است که عامل ایجاد آن، نوعی باکتری به نام استرپتوکوک است. گلودرد استرپتوکوکی دهان و لوزه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بنابراین اگر این گلو درد چرکی در بدن کودک درمان نشده باقی بماند؛ ‌می‌تواند مشکلات و بیماری‌های بسیاری را به وجود بیاورد. معمولا زمانی که پزشک حدس بزند ممکن است کودکی دچار تب ‌روماتیسمی ‌شده باشد؛ یک معاینه بدنی دقیق انجام داده و آزمایشاتی از جمله عکس از ریه را برای بررسی آسیب قلبی تجویز می‌کند.

سکته

سکته مغزی زمانی اتفاق ‌می‌افتد که عاملی جریان خون در مغز را کند یا مسدود کند. در این حالت مغز نمی‌تواند اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز را به دست آورد و سلول‌های آن شروع به مردن ‌می‌کنند. وقتی خون نتواند به بخشی از مغز که عملکرد خاصی را کنترل ‌می‌کند برسد؛ به علت از بین رفتن سلول‌های آن بخش، دیگر بدن بیمار مانند قبل عملکرد نخواهد داشت.

سکته قلبی نیز ‌می‌تواند به دلیل انسداد شریان، نشت یا پاره شدن رگ خونی رخ دهد. برای جلوگیری از آسیب مغزی و سایر عوارض در بیماران دچار شده به سکته قلبی، آنها به درمان فوری نیاز دارند. سکته مغزی که معمولا در پس سکته قلبی رخ می‌دهد؛ علت اصلی ناتوانی و یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر در کشور است.

آنژین (Angina)

به دردی آنژین گفته می شود که در شرایطی ایجاد می شود که جریان خون به عضله قلب کاهش پیدا کند، در زمان این کاهش جریان خون و خون رسانی، قلب برای فعالیت به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و در نتیجه در قفسه سینه احساس درد و یا سنگینی به وجود می آید.

درد در بازو، شانه، گردن و حتی کمر، درد و یا احساس فشار یا سوزش در قفسه سینه، خستگی، حالت تهوع، تنگی نفس و تعرق از علائم آنژین قلبی می باشند.

سایر بیماری‌های عروقی

سیستم گردش خون  از رگ‌هایی تشکیل شده است که خون را به قسمت‌ها و اندام‌های مختلف بدن ‌می‌رسانند. بیماری عروقی شامل هر بیماری است که بر سیستم گردش خون تاثیر بگذارد. بیماری‌های شریانی ممکن است خون رسانی به اندام‌های تحتانی را با مشکل روبرو کند و یا با ایجاد لخته در جریان خون، سبب بروز سکته شود.

بنابراین لازم است تا بیمار قلبی هریک از این موارد و علائم را جدی گرفته و با درمان بیماری خود و تغییر سبک زندگی، از بروز اتفاقات ناگوار و بعضا جبران نشدنی در آینده جلوگیری کند.

روش‌های درمانی برای انواع بیماری قلبی عروقی ‌می‌تواند با توجه به افراد و شرایط سنی و جسمی ‌آنها متفاوت باشد. تغییر بخش‌هایی از سبک زندگی مانند رژیم غذایی، ورزش و عدم استفاده از الکل و دخانیات تاثیرات بسیار زیادی در روند بهبودی و درمان بیمار قلبی و عروقی خواهد داشت. 

بیماری قلبی چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص بیماری های قلبی لازم است فرد تحت آزمایش و بررسی‌های مختلف قرار بگیرد. یکی از اولین اقداماتی که پزشک برای تشخیص بیماری قلبی انجام می دهد گرفتن نوار قلب و بررسی تغییرات خون رسانی به قلب می باشد. معمولاً در شرایط نوار قلب از بیمار گرفته می‌ شود که علائم شدید باشد و یا در بخش مراقبت ‌های ویژه بستری شده باشد.

در غیر این صورت پزشک با انجام معاینات و بررسی شرح حال بیمار می‌ تواند در مورد مشکل قلبی او تصمیم بگیرد. برای بررسی بیماری ‌های قلبی گاهی اوقات لازم است تا فرد آزمایش های نظیر اسکن قلب آنژیوگرافی اندازه گیری آنزیم هایی که از عضله قلب آسیب دیده و درون خون آزاد می شوند را نیز انجام دهد.

بیماری های قلبی
بیماری های قلبی

آیا بیماری قلبی با نوار قلب مشخص میشود؟

نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام بهترین روش تشخیص بیماری های قلبی می باشد. در واقع نوار قلب به سادگی سلامت قلب و عروق را نشان پزشک با بررسی نوار قلب بیمار می تواند علت سکته قلبی سکته مغزی انفارکتوس تصلب شرایین و حتی عواملی که ممکن است خطر آفرین باشند را بررسی کنند. معمولاً نوار قلب ناهنجاری‌های ریتم قلب آسیب‌های ناشی از حمله قلبی و یا بزرگ شدن قلب و نشان می دهند بسیاری از بیماری‌ های قلبی تنها با انجام نوار قلب قابل تشخیص هستند.

آیا بیماری قلبی قابل درمان است؟

در بسیاری از مواقع بیماری های قلبی با کنترل مصرف دارو ها قابل درمان هستند. مصرف دارو می تواند علائم بیماران قلبی را کاهش دهند پزشک با توجه به شرایط بیمار داروهای برای کاهش فشار خون کاهش ضربان قلب کاهش کلسترول خون تثبیت ضربان قلب روش کننده خون غیره برای بیمار تجویز می‌کنند. زمانی که بیماری قلبی شدید باشد و منجر به انسداد شریان های ورودی به قلب شود لازم است و تحت آنژیوپلاستی قرار بگیرد. افرادی که به شدت بیماری قلبی در آن ها بیشتر است و یا انجام آنژیوپلاستی مشکل انسداد رگ ها برطرف نشود باید از جراحی بای پس قلب استفاده کنند.

انواع نارسایی قلبی

نارسایی قلبی مشکل گفته می‌شود که معمولا در یک سمت غرب ایجاد می شود و گاهی اوقات از ممکن است در هر دو سمت به وجود بیاید. به طور کلی سه نوع نارسایی قلبی وجود دارد نارسایی قلب سمت چپ موجب می‌ شود بطن چپ خون کافی در بدن پمپاژ نکند. نارسایی قلبی سمت راست که منجر می شود بطن راست قلب ضعیف عمل کند نارسایی دو طرفی غرب که هر دو سمت غرب و تحت تأثیر قرار می‌ دهد.

بیماری قلبی ارثی

بسیاری از مشکلات قلبی ارثی و مادرزادی هستند این مشکلات می توانند موجب بروز ناهنجاری در غرب و یا ایجاد عوامل برای بروز مشکلات قلبی شوند.

بیماری‌ های قلبی
بیماری‌ های قلبی

بیماری قلبی پرولاپس

پرولاپس یا افتادگی دریچه میترال یک اختلال قلبی مربوط به آناتومی دریچه میترال است. در این اختلال این دریچه به طور کامل بسته نمی شود. حدود ۵ درصد از افراد جامعه به اختلال دریچه میترال مبتلا هستند. معمولاً این اختلال مادرزادی است و برخی مواقع نیز می ‌تواند اکتسابی باشد. در اکثر موارد این افراد علائم خاصی ندارند تنها ممکن است گاهی اوقات احساس درد در قفسه سینه و افزایش تپش قلب را تجربه کنند.

بیماری قلبی اپشتین

این ناهنجاری یک نقص قلبی مادرزادی بسیار نادر است که موجب می شود دریچه تریکوسپید در بطن راست پایین تر از حالت عادی خود قرار بگیرد.افرادی که به این ناهنجاری مبتلا هستند معمولاً نیاز به درمان خاصی ندارند تنها باید بیشتر از افراد نرمال از قلب خود مراقبت کنند.

بیماری قلبی ای اف

بیماری قلبی آریتمی فیبریلاسیون دهلیزی موجب می شود تا ضربان قلب نامنظم تند یا کند از حالت عادی بتپد. به طور کلی حدود یک درصد از افراد جامعه به هشت درصد از افراد بالای ۸۰ سال با این مشکل روبرو هستند از مهم ‌ترین نشانه‌های این بیماری می توان به احساس تپش قلب و یا درد قفسه سینه اشاره کرد.

بیماری قلبی ایسکمیک

بیماری قلبی ایسکمیک که با نام کرونر قلب نیز شناخته می شود از مهم ترین دلایل مرگ و میر در دنیا می باشد. این بیماری قلبی در اثر تجمع رسوبات چربی در دیواره قلب ایجاد می شود و موجب باریک شدن عروق به محدود شدن جریان خون به قلب می گردد. معمولاً افرادی که فشار خون کلسترول بالایی دارند و به دیابت مبتلا هستند و ورزش نمی کنند. بیشتر با این مشکل رو به رو می شوند و درد قلب زیادی را تجربه میکنند.

بیماری قلبی بروگادا

بروگادا در واقع یک اختلال در ریتم قلب است که در بسیاری از مواقع به صورت ارثی ایجاد می شود. تعداد زیادی از افرادی که به این سندروم مبتلا هستند هیچ نشانه ای ندارند و اطلاعی از بیماری خود ندارند معمولاً سندروم در مردان شایع تر از زنان است.

بیماری قلبی پانیک

پانیک یا حمله قلبی هر ساله برای ۲ تا ۳ درصد از افراد دنیا اتفاق می ‌افتد. از مهم ‌ترین علائم این مشکل می‌توان به افزایش ناگهانی تپش قلب احساس درد در قفسه سینه و تنگی نفس اشاره کرد.

تماس با خدمات پرستاری سپید گستر
تماس با خدمات پرستاری سپید گستر

امیدواریم که مقاله بیماری های قلبی برای شما مفید و آموزنده بوده باشد، جهت استخدام پرستار بیمار در منزل می توانید با شرکت سپید گستر در تماس باشید.

انتشار یافته: 8
  1. سعید جودی 2 سال قبل

    با عرض سلام بر شما و تمامی همکاران خدمت شما عرض کنم که عیال بنده حقیر مدت ۴ سال است از درد ورم کردن پاها و بدن که بعد از بردن کثیری به دکترها در تبریز آخر در ساختمان پزشکان تبریز به این نتیجه رسیده که رگهای خانم ات آب پس میدهد و باعث درد پاها و بدن میشود و در آخر دیروز دکتر گفته که احتمال دارد در اثر این نوع مریضی ریه ها یت هم آسیب بیند و ریه ها ت آب بردارد و ناعلاج ماندم که دراین رابطه با بیماری خانم ام شما را در جریان قرار دهم . و نمی دانم چکار کنم از شما عاجزانه خواهشمندم من را در رابطه با ورم بدن خانم مرا راهنمایی فرمائید.سن عیال ۴۹ سالش است و تمامی آزمایشات مثبت نشان میدهد و قرص های تجویزی دکتر دوکسیم و دافلون استفاده میکند که گفته تا موقعی که زنده هستید این دو قرص را بخورید .ممنون میشم مرا راهنمایی فرمائید.

  2. یعقوب آقایی 1 سال قبل

    هر چی از خوب بودن سپید گستر
    تون بگم کمه

  3. صادق سبحانی 1 سال قبل

    من خودم یه مدت پرستار سالمند بودم این موسسه واقعا حرفه ای و متخصصن

  4. علیرضا نهاوندی 1 سال قبل

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  5. غلامرضا ایزدی 1 سال قبل

    آقا واقعا دمتون گرم، خیلی حرفه ای و کار درستین

  6. رضا آشوری 1 سال قبل

    میخواستم بپرسم پرستار سالمند امور منزل رو هم انجام میده؟

  7. مائده مهدویان 2 ماه قبل

    سلام می خواستم بپرسم آنژیوگرافی دقیق تره یا سی تی آنژیوگرافی؟

    1. sepidgostar 2 ماه قبل

      عض ادب و احترام هر دو روش به یررسی رگ های اصلی خون رسان می پردازند، آنژیوگرافی در مقایسه با سیتی آنژیوگرافی از دقت بالاتری برخوردار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید